Fiat Cinquecento: interieur verlichting en buitenverlichting flikkert

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 899CC

Beste forumleden,

Ik heb nog een klein probleempje denk ik met mijn Fiat Cinquecento 1997.
De dashboard verlichting flikkert , gepaard met de koplampen en de rest dat spanning heeft. Behalve de radio.
Ik heb reeds de dynamo vervangen door een tweedehandse.
Wanneer de motor stationair draait, 'flikkert' deze ook samen met de rest van de flikkeringen.
Dus hoor je de motor net even niet stationair draaien. Zodra ik de rem intrap en het ventilatiesysteem helemaal omhoog zet, dan zie je de flikkeringen niet meer maar toch wel sterk gedimde interieur verlichting, wat volgens mij nog wel normaal is. Zodra ik de rem loslaat en de verwarming alsnog aan heb, hoor ik de blower ook zeg maar mee flikkeren met de motor zelf.

Ook is het soms zo dat het injectielampje gaat branden, dit vooral als ik de snelweg opga en dat dus met een best hard stotterend beweging

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest over dit probleem.

Wie kan mij advies geven ? Waar zal ik ongeveer als eerst naartoe moeten kijken?

Eventueel de spanningsregelaar? Lekke slangen? slechte massa?

hummarb38

Geplaatst door hummarb38 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb je voor en na het wisselen van de dynamo de laadspanning gemeten??? Ook de spanningsregelaar in de tweede dynamo kan defect zijn.

Los zittende + of massakabel of akku klem kan de oorzaak zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.