Fiat Seicento: Seicento Abarth koppaking vervangen. TIPS?

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Bij de Seicento Abarth van een vriendin van mij is het expansievat van de koelvloeistof geknapt.(te veel druk)

Ik had dit probleem al gespot toen hij nog heel was, echter hebben ze bij de keuring er niks aan gedaan.
De pakking is ook lek.
De boel is gewoon te heet geworden, het lijkt wel of het reservoir gesmolten is.

Nu is mijn vraag: Waar moet ik op letten bij het vervangen van de pakking? Gewoon losdraaien, ouwe pakking er uit, rand schoonmaken, nieuwe pakking en weer vast draaien? Of moet je perséé ook de kop vlakken?

Het vervangen van het reservoir lijkt me verder niet zo'n probleem. Moet ik eventueel de overige koelvloeistof wat nog in de radiateur zit, er uit laten lopen?

mvg

Dennis

DennisGTT

Geplaatst door DennisGTT (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

limbra (555), 11 jaar geleden

Als de motor idd oververhit is geweest door een lekke koppakking , zou ik zowiezo de cilinderkop laten vlakken , grote kans dat deze krom is .

Een koppakking vernieuwen komt helaas meer bij kijken dan alleen een "rand schoonmaken" en dan een nieuwe pakking ertussen en het zaakje weer vast draaien .
de distributie riem moet er ook vanaf en vervangen worden (incl spanrol), en op de juiste manier afgesteld worden (op tijd gezet worden) .
Ook de cilinderkop bouten moeten met de juiste kracht vast gezet worden (aanhaal moment N.M.) en in de juiste volgorde .
en dat is nog lang niet alles .

misschien toch een beter idee om de auto naar een garage te brengen en het te laten doen ,
Ik bedoel dat niet verkeerd richting jou hoor , maar het is meer werk en moeilijker dan je denkt .

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.