Fiat Punto: Ruitenwissermotor voor ruit

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo, ik heb een fiat punto uit 1998. Mijn probleem zit hem in de voor ruit wisser motor. De motor doet het alleen op de snelste stand, interval en 1ste stand niet. als je vanuit de snelste stand de wissermotor uit zet dan blijven de wissers staan en gaan niet terug naar hun begin positie. Ik heb het meganiek van de wissers los gehad, mischien te veel weerstand was, maar dat is niet het geval. ben op zoek gegaan naar het relais maar zonder resultaat(kon hem niet vinden). Hen ook nog stroom op de stekker doorgemeten en daar krijg ik wel 12 Volt. Wie kan me verder helpen?

Mike310187

Geplaatst door Mike310187 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

peter55 (0), 11 jaar geleden

De regeling langzaam/interval zit in de electronica van de ruitenwissermotor.
Even op de stekker meten of daar de 12 volt aankomen voor interval en langzaam.
Anders kan het nog de stuurkolomschakelaar zijn maar denk het niet.
Is de afwatering van het ruitenwissercompartiment wel goed open.
Dit zijn de 2 rubberen uitlopen onderaan het schutbord links en rechts achter de inspuiting/luchtfilter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.