Fiat Stilo: Stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

1,5jaar geleden stuurkolom en apart bij de Fiatgarage de sturrhoeksensor vervangen, omdat het ABS lampje bleeft branden.. De laatste weken schoot het lampje stuurbekrachtiging aan, opnieuw opstarten en het was weg. Ik hoorde wel steeds een tikkend geluid. Opnieuw laten inlezen bij de garage en het deed het 1 week. Nu zegt de garage dat het stuurkolom wederom vervangen moet worden. Kan het ook op een andere manier opgelost worden? Bv relais vervangen? Want ik had op een forum iets gelezen over relais vervangen. De garage zegt echter dat dat niet kan, omdat de relais zijn geïntergreerd in het stuurkolom. Wie kan mij verder helpen, want steeds een stuurkolom vervangen is wel een dure grap.

Ninja

Geplaatst door Ninja (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Er bestaat toch zoiets als garantie????

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

Een stuurkolom mag toch wel iets langer mee gaan dan 1.5 jaar , garantie , maar zeker een behoorlijke coulance lijkt me op zijn plaats.
Anders bij een andere dealer , een second opinion vragen.
Zal trouwens denk ik lastig worden , als ik het zo lees , is de stuurkolom niet bij de dealer vervangen , maar toch.

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Ken zelf de stuurbekrachtiging niet,maar de soldeerpinnen op de print van de relais gaan los zitten,deze opnieuw solderen en dan moet het probleem over zijn.

mobiel20 (0), 11 jaar geleden

Heb nog een goed werkende stuurkolom liggen voor de stilo 1.8 3 deurs. Mocht u interesse hebben hoot ik het wel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.