Citroën C3: Senso drive in storing en wil niet meer starten

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: NFU 1.6

Hallo allen,

Ik heb een C3 staan. Deze hebben wij gisteren afgesleept nadat de klant er mee is blijven staan. De klant vertelde dat de automatische versnellingsbak tijdens het optrekken uit de versnelling werd gegooid. Daarna bleef er een streepje in het display staan waar normaal de gekozen automaatstand wordt vermeld. De klant heeft daarna de motor uitgezet. Daarna wilde de auto niet meer starten ( startmotor gaat niet meer rond ).

Foutcodes uitgelezen en gewist.
Daarna nog niet starten. Nogmaals proberen uit te lezen maar geen connectie meer mogelijk met de computer van de automaat.
Accuspanning is correct.

Deze foutcodes zaten in de computer.
P1704 remsignaal. (remlichten werken wel)
P1767 positie van het selectie orgaan.
P1718 signaal selectie hendel.
P1766 signaal van selectieorgaan circuit onderbroken.

Wie kan mij helpen met deze storing?

Mvg Martin Kloeze

brandweerman112

Geplaatst door brandweerman112 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Highway (115) PRO, 11 jaar geleden

Misschien heb je hier iets aan


https://problemcar.nl/topic/citroen/sens...

peterh8902 (5) PRO, 11 jaar geleden

speling op kabelbediening?
probeer de selectie bovenop de bak eens met de hand te bedienen (waar de kabel aan vast zit)
auto start alleen als deze in neutraal of P stand staat .

hafize (0) PRO, 11 jaar geleden

beste

Schakelkolk op versnlbak is stuk, vervangen en opnieuw inleren, heb eenzelfde auto met het zelfde probleem staan.
Beter is ook om gelijk de koppeling/hevel te vervangen ter voorkoming dat schakelklok wederom stuk gaat

mvg rene ACW

brandweerman112 (0) PRO, 11 jaar geleden

De kabelboom had een kabelbreuk en de computer van de sensodrive is weer opnieuw ingeleerd.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

Martin,
waar was die kabelbreuk precies als ik vragen mag??

brandweerman112 (0) PRO, 10 jaar geleden

De kabelbreuk is door Citroën dealer Richard Thalen in Hoogeveen ontdekt. Deze kunnen meer vertellen over de lokatie.
Mvg Martin Kloeze

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Na een jaar antwoord geven, dat werkt zo niet

brandweerman112 (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik zag dat de topic nog los stond en kreeg van de week telefoon over waar de kabelbreuk zich bevond. Vandaar deze late reactie. Van mij mag deze topic wel gesloten worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.