Fiat Punto: Auto Slaat Niet Aan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

ik heb een fiat punto en deze slaat niet aan de code is oke er is mij iets verteld van op tijd zetten maar wat

bartman306

Geplaatst door bartman306 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

limbra (545), 11 jaar geleden

Met het op tijd zetten wordt bedoeld dat de distributie op de juiste afstellingen gezet moet worden .
(wordt in de meeste gevallen veroorzaakt doordat de riem een tandje of paar tandjes versprongen is,
in dat geval zal de complete distributie vervangen moeten worden > riem en spanrol).
Maar dit vind ik nu nog te snel geconcludeerd , (niets is onmogelijk , maar toch)

Controleer eerst het volgende eens :
Draait de startmotor vlot en krachtig rond tijdens het starten ?
accu in orde en goed opgeladen ?
Als je de auto op contact zet hoor je dan de benzinepomp een X aantal seconden lopen (zoemen) ?
Indien je auto een toerenteller heeft , beweegt de wijzer hiervan tijdens het starten ? zo niet dan lijkt de BDP sensor verdacht .
Controleer tevens de massa punten en maak deze uit voorzorg eens schoon (accu > carrosserie >motorblok).

Controleer deze punten maar eens om te beginnen , zodat er het 1 en ander uitgesloten kan worden .

succes .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.