Fiat Punto: Motor heeft moeite met optrekken

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Hallo,

mijn Fiat Punto heeft flink last van de kou. Als hij enkele dagen stil heeft gestaan, start hij lastig. Dit kan de startmotor zijn,naar mijn idee.

Echter heeft hij ook moeite met optrekken als de motor eenmaal draait, schakel je naar de twee dan blijft de motor "hangen". Ik geef wel gas, maar er gebeurd niks.
Naar mate je wat langer rijd verdwijnt dit probleem.

Is er iemand met dit zelfde euvel, wat kan ik hier aan doen?

Zelf denk ik aan de koppelingsplaat, echter als hij warmer wordt dan is dit probleem minder?

Alvast bedankt,

Leon

leonvanos

Geplaatst door leonvanos (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Klepspeling oke ?
Waarom de koppeling ? maakt hij wel veel toeren maar geen snelheid ?

leonvanos (0), 11 jaar geleden

Goede vraag, zal ik morgen eens bekijken. Volgens mij gaat de auto niet vol in de toeren.

leonvanos (0), 11 jaar geleden

Helaas niet de speling, De Boel is hydraulisch en kan niet zelf aangepast worden.

Kan het dan een boogie zijn?

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Laat er anders eens iemand naar kijken met kennis van zaken , het zou natuurlijk een bougie kunnen zijn , maar dan loopt hij stationair bv heel beroerd , zo zijn er zoveel dingen die het kunnen zijn .
Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat de klacht nu precies is.
Je komt met allerlei idee n , daarom lijkt het me raadzaam om iemand anders te laten kijken, voordat er vanalles gedaan wordt zonder resultaat, maar wel veel geld kwijt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.