Fiat Punto: stotterd in zn vrij

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

me vriendin heeft een fiat punto die is gaan stotteren tijdens stationer zie je de toerental schommelen
als ze er mee rijdt dan gaat zo nu en dan het motor lampje geel knipperen
nu is die door de anwb uitgelezen en komen er 2 fout codes naar boven deze kreeg ik op een blaadje

1 cillinder 2 vonkoverslag p0302
2 fuel/air metering p1135

nu dacht de gene van de anwb zonder verder te testen dat het de koppakking is

en iemand anders die ik ken die werkt voor een garage waar ik altijd heen ga die zat te denken aan de bobbine gallerij


heeft iemand van jullie afgaande op de foutcodes en of eerdere ervaring met dit probleem een id wat het is

ik twijfel niet aan vak mensen maar krijg nu 2 verschillende dingen door
dankzij de kerst en oud en nieuw is de garage waar ik normaal heen ga dicht tot het nieuwe jaar


alvast bedankt voor de antwoorden

ik wens jullie allen fijne feestdagen en veel geluk in het nieuwe jaar


m.v.g boy

boy1986

Geplaatst door boy1986 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Waar komt de beschrijving van de code P1135 van daan?
Want de meest gebruikte omschrijving bij Fiat is: P1135 Lambda sensor 1 (voor cat), verwarming.
Dat is het probleem met die codes die met een 1 beginnen.
Elke fabrikant heeft een eigen omschrijving - soms zelfs meerdere die per motor kunnen verschillen.

Als de lambda sonde te koud blijft kan deze stationair wel eens verkeerd aangeven en het probleem veroorzaken.

boy1986 (0), 11 jaar geleden

ja dat heeft de montuer van de anwb opgeschreven dus de code past niet bij de omschrijving

is de lambda sensor gewoon te vervangen of moet dat ingeleerd worden???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.