Fiat Cinquecento: Plas water bij bestuurdersstoel

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 899 cm3

Goedemorgen,

Sinds kort ligt er na een regenbui een plas water voor de bestuurdersstoel van mijn Fiat Cinquecento uit '94.
Iemand enig idee waar dit vandaan komt en hoe ik dit kan oplossen?

Groeten!

Han1983

Geplaatst door Han1983 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je hebt gereden of als ie stil staat? probeer onder het rubber te kijken van de voorraam op doorgeroeste delen.
Ga op je rug ( erg comfortabel ) onder je stuur liggen met een lamp en probeer achter het dashboard omhoog te kijken en te voelen, vloerbekleding wat los maken om te zien waar het weg kan komen.
Ook kan het rubber rondom de deur of rondom je deurstijl de boosdoener zijn.
doe motorkap open en kontroleer daar de boel op roest, missende doppen of vertopte afvoeren ( bladeren/vuil )

Succes en fijne dagen !

Han1983 (0), 11 jaar geleden

Dank je wel. Ga binnenkort op onderzoek uit. Het gebeurt als ie stil heeft gestaan.

bmw1985 (0), 11 jaar geleden

wat je ook kan doen is, vanuit buiten kant die rubers nat spuiten en dan van binnen met luchtpistol langs de ruber blazen en dan weet je meteen waar die lekt. mestal is dit wel het geval.
succes

thei11316 (0), 11 jaar geleden

De parafan of zijn afvoer zal wel vol zitten met bladeren

Han1983 (0), 11 jaar geleden

Lijkt erop dat het probleem gevonden is. Onder de motorkap het beschermpaneel, waar de kachelmotor achter zit, weggeschroefd. Meteen al veel blad en zooi te zien. Het gootje bleek verstopt. Deze goed schoongemaakt en water loopt weer prima weg.
Vanmiddag het karretje maar even in een verwarmde garage opt werk om te drogen en dan denk ik dat het opgelost is.

Bedankt voor de vlotte reacties!

bmw1985 (0), 11 jaar geleden

oke nice ben blij voor je hoor.
mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.