Fiat Seicento: koppeling

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

goedemorgen

ik heb problemen met mijn koppeling hij gaat wat zwaar en op het laatste stuk van het intrappen schiet hij door dit is buiten de auto te horen net of er iets langs elkaar heen schiet. heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

alvast bedankt

cobus1964

Geplaatst door cobus1964 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1600) PRO, 11 jaar geleden

Druklager wat door de drukgroep heen schiet , eerste gedachte.
Zit er een zelfstellend mechaniek op de kabel , deze kan ook doorschieten ?
Hij komt niet meer vrij , je krijgt hem niet meer in de versnelling ?

cobus1964 (0), 11 jaar geleden

of er een zelfstellende mechaniek op de kabel zit zou ik niet weten.
hoe ziet dat eruit en waar kan ik die eventueel vinden?
hij schakelt wel gewoon goed is alleen als je de koppeling helemaal tot de bodem in wil trappen.

kaleido 1 (1600) PRO, 11 jaar geleden

Als hij niet zelfstellend is , zit er aan het einde van de koppelingskabel , bij de hevel op de versnellingsbak een stuk draadeind met een borgmoer , waarmee de vrije slag te stellen is.
Wel zelfstellend , zit dit boven bij het koppelingspedaal, gekartelde houder.
Als je de koppeling hellemaal intrapt , moet toch wel te horen zijn , even met 2 man/vrouw , waar het geluid vandaan komt , dan weet je ook waar je zoeken moet.

cobus1964 (0), 11 jaar geleden

oke alvast bedankt zal van de week eens kijken.

zwartepiet (65), 11 jaar geleden

drukgroep is ingelopen door de druklager
nog een paar keer intrapen en hij boort zich door de drukgroep
dan is het gedaan

koppeling compleet vervangen en je kan 2013 weer in met een gerust gevoel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.