Fiat Punto: Diverse elektrische problemen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Mijn Fiat punto 1.2 ELX uit 2000 heeft sinds een paar dagen wat elektrische mankementen.
Nadat de punto enkele weken met een lege accu stil heeft gestaan (zit reeds een gloednieuwe accu in).
De volgende problemen heb ik nu:
Auto moet (soms) gestart worden met fiat code.
Verlichting op dashboard doet het niet, controle lampjes doen het wel.
Toerenteller, snelheidsmeter en benzinemeter zit geen leven in (auto geeft ook aan dat benzine tank leeg is)
Knipperlichten doen het niet.
Stuurbekrachtiging werkt niet.

Nadat ik met de fiat code gestart heb rijdt hij goed, temperatuur klokje werkt overigens wel gewoon. Maar met de bovengenoemde problemen is het niet heel veilig om nu de weg op te gaan.

Fijne kerstdagen, mochten jullie tijd en zin hebben zijn jullie reacties meer dan welkom!!!

Liamski

Geplaatst door Liamski (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden

Dynamo laadt bij ?
Geen zekering/en kapot ?
Wat was de oorzaak van de lege/defecte accu ?

Liamski (0), 11 jaar geleden

Dynamo laadt bij, zover ik weet. Dat wil zeggen als ik op dit moment een rondje rijd met de auto krijg ik geen melding.
Zekeringen nagekeken en daar zie ik geen probleem.
Het was een oude accu, een aantal keer verlichting en radio aan gelaten waardoor deze te ver ontladen is geweest. De accu werkte maar verloor zo snel zijn lading dat ik deze heb vervangen.

Deze ochtend met de fiat code gestart en even een rondje gereden. Een uurtje later toch nog even voor de zekerheid nog een keer al de zekeringen nagekeken en tot mijn verbazing kon ik de auto zonder "fiat code" startten, helaas zijn de andere problemen niet verdwenen.

kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden

Dynamo laadt bij , ik denk het wel , METEN IS WETEN , forum zit vol met ideeen.
Dus meten , gissen is missen , en als je daar geen heil inziet , helaas dan maar weg brengen naar de garage.

Liamski (0), 11 jaar geleden

Ik heb zelf de spullen niet om dit te meten, morgen dan maar even naar de garage.
Mocht het zo zijn dat de dynamo niet goed functioneert, zou dat dan de oorzaak zijn van al de defecten in mijn auto?

Patricia3012 (0), 11 jaar geleden

Mijn Fiat Punto 1.2 ELX 2000 heeft wat problemen, zoals

Het dashboard valt regelmatig uit en na een tijd rijden gaat het wel weer aan
Als ik hem 1 dag laat staan en wil starten, gaat dit heel moeilijk en soms start hij helemaal niet.

Ik heb er een nieuwe accu ingezet, alles is door een kennis nagekeken maar kan het probleem niet vinden.
Het is ook uitgelezen en geeft een error aan in het instrumentenpaneel.
Kan iemand mij helpen en vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.