Fiat Punto: Punto hapert en sputtert voornamelijk bij het schakelen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: Eh....ja.

Hallo beste autobezitters-liefhebbers en fanaten.
Leek, dus fancy bewoordingen moet ik eerst
ontcijferen met grote vriend: Google

Mijn allerliefste punto die mijn zoontje elke dag 12km
heen en terug moet rijden voor school, hapert.
Dit voornamelijk tijdens of net na het schakelen.
Wat zou dat kunnen zijn, hoe los ik het op en hoeveel gaat me
Dat ongeveer kosten.

Alvast een dank
Malu en punto

Malu en punto

Geplaatst door Malu en punto (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Hallo Malu,, Je bent pas echt lief voor je Punto als je hem zo af en toe laat verwennen.. Een monteur doet er dan nieuwe bougies in en zo nodig nieuwe filters,, Het voordeligst is als je dat kan laten combineren met bv de jaarlijkse APK. Als daarna de Punto nukkig blijft?? moet er gericht diagnose gesteld worden, naar de oorzaak ervan.. Het mooie is dat Punto zelf soms bijhoudt wat er zoal mis is gegaan. Met een tester is dat geheugen uit te lezen.. Een monteur, met ervaring, weet na het uitlezen meestal wel hoe hij ervoor kan zorgen dat Punto weer vriendelijk en gezellig wordt..

Hendrik4290 (0) PRO, 11 jaar geleden

Laat maar eens nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies plaatsen, veel kans dat de storing weg is.
Dit hoeft niet per se duur te zijn.
Zoals Cor al zegt, laat eens een beurt doen, de auto zal je dankbaar zijn.

Malu en punto (0), 11 jaar geleden

Hallo beste Cor en Hendrik,
Dank voor jullie reactie. Een grote beurt zou in de punto graag laten krijgen.
Helaas heb ik daar absoluut geen geld voor. Hebben jullie enig idee hoeveel het zou kosten om die bougies na te laten kijken en maken? Zou dat graag doen. En kun je je auto laten bekijken door een garage op wat er aan scheelt, en wat zijn daar de omennabij kosten van.
Groet met dank Malu

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

wij hadden vroewger een devies....... wonderen doen we direct, onmogelijkheden duren iets langer. wat jij vraagt ligt nog verder weg, denk ik.. begin eens met in het rond te kijken naar een familielid of buurjongen die handig is en gratis 4 namens jou gekochte bougies wil plaatsen... de levensduur van het luchtfilter is misschien te verlengen door het schoon te kloppen,,,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.