Fiat Punto: Schurend/Knarsend geluid bij wegrijden en afdraaien bij max 50km

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V Tjet

Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een Fiat Grande Punto Tjet , bj 2009.
Bijna 4j oud en maar 39000km gelopen.

Al enige tijd heb ik last van een schurend / knarsend geluid bij het optrekken, afremmen en bochten pakken naar links (gewicht komt op rechts)
Het is hoorbaar tot ongeveer 50km/h, boven de 50km/h is er niks meer hoorbaar..

Ik denk dat het van rechts komt?!?

Eerst werd er gedacht dat het lag aan mijn aftermarket EBC gegroefde remmen, ik heb deze nieuw gestoken samen met EBC greenstuff blokken.
Dat de blokjes achter de groeven pakte, maar dit is niet waar..

Ik heb de originele schijven terug gestoken + de originele blokjes. Het geluid blijft..

Ik ben al 2 x naar de garage geweest, zonder resultaat.. Ze checkten altijd de remmen na..

Er is ook geen speling op het wiel waarneembaar?

Zou het eventueel een aandrijfas kunnen zijn of toch in de wiellager??

Hopelijk kunnen jullie mij helpen..

Mvg Nico

NHke

Geplaatst door NHke (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

NHke (0), 11 jaar geleden

Hier een filmpje van het geluid.. Je hoort het door het filmpje, een meedraaiend geluid?

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=nVjcYU0Dt...[/yt]

kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden

Op het filmpje hoor ik geen afwijkende geluiden , auto is zelfs verassend stil ??????????
Filmpje gereset ? kreeg eerst alleen de tekst , alleen voor prive gebruik.
Nu nogmaals geluisterd , en ik hoor meer een tokkelend geluid , voor de rest een hoop ruis.
Lijkt op een homokineet ?

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Als je dat piepende geluid aan het einde van het filmpje bedoeld,dan is het de kachelventilator waarvan de (glij)lagers speling hebben,kenmerkt zich door geluiden bij het bochten nemen en afremmen/snel optrekken.

NHke (0), 11 jaar geleden

Op sec 2 en 3 en op 21 is het duidelijk hoorbaar, het is niet echt rammelen maar een ronddraaiend geluid waarin er vanalles tegen mekaar komt.

Kachelventilator stond wel niet op toen het filmpje gemaakt werd. weet niet als dit uitmaakt?

Dank u voor de hulp alvast.

NHke (0), 11 jaar geleden

Nog steeds geen probleem gevonden.. Na 2x naar de Fiat Dealer geweest te zijn, 1 x een mecanieker van Peugeot en nog een andere garage..
Geen één van de 4 die weet waarvan het geluid zou komen..

Nadat de auto even opgekrikt was bij de mecanieker van peugeot, deed ik ongeveer 500m zonder geluid! En plots was het er weer..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.