Fiat Croma: multijet 150 pk automaat remklauw met handrem probleem

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

onlangs de remschijven + blokken aan voorzijde en achterzijde laten vervangen, echter heeft de monteur zonder het juiste gereedschap de remzuiger van de achterrem terug geduwd en dit met fors geweld, en vraag me nu af hoe ik erachter kom of de slechte werking van de achterremmen welke gecontroleerd zijn op de remmenbank het gevolg zijn van misschien gebreken in de remzuiger?

Vraag is dus hoe kom ik erachter dat het aan de remzuiger ligt en niet door iets anders?
Ook de handrem kan ik heel ver omhoog trekken, zou dit het gevolg kunnen zijn van lucht in het remsysyteem, omdat alles is losgeweest?
Hoe weet ik of er nog lucht zit in het remsysyteem, wat zijn de typische kenmerken?

Had juist op tijd gehandeld omdat alles aan vervanh=ging toe was, en nu zit ik ondanks nieuwe remschijven ( brembo ) en blokken nu met een wellicht slechter werkend remsysteem.

Wat ik ook niet snap is dat mijn dealer het niet eerder is opgevallen van de slijtage van beide schijven terwijl die tot nu toe daar altijd voor onderhoud was: Voor standaard 28,5 mm was dit nu 23 mm - achter standaard 12 mm was dat nu 8,5 mm.
Vervangingstijdstip voor voor resp achter zou zijn 26 mm en 10 mm

marc17-

Geplaatst door marc17- (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Croma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

kaleido 1 (1320) PRO, 11 jaar geleden

De remzuigers dienen al drukkend en draaiend terug gesteld worden , als er alleen gedrukt is , dan vrees ik dat je remklauw en wel het zelfstellende mechanisme binnenin de klauw , gesloopt is.
Oplossing : remklauwen vervangen , reviseren zal gezien de vermoedelijke schade , geen zin hebben.
In principe hoeft er aan het hydraulische gebeuren niets gedaan te worden , om deze reparatie uit tevoeren , dus lucht ?.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Croma of stel zelf een nieuwe vraag.