Fiat Ducato: lawaai magneetkjepje egr, vervangen door één van volkswagen?

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0l

Zit al een tijdje met een vraag waar niemand een antwoord op heeft,

op de ducato zit nu al het 2é onderdruk megneetklepje(in het midden achter de metalen plaat) om de egr aan te sturen en deze beginnen na korte tijd heel veel lawaai te maken.

Nu is mijn vraag, mag je dit magneetklepje vervangen door eentje van volkswagen of geeft dit problemen? deze gaan zelden kapot en hebben dezelfde stekker.

er komt ook nooit water aan het klepje!

Ben2

Geplaatst door Ben2 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

mkampstra (0) PRO, 11 jaar geleden

Dit is inderdaad een specifieke eigenaardigheid aan deze klepjes. Heb je geen storingen, hang er dan eens een VW klepje aan. En rijdt er een poosje mee. Blijft hij storingsvrij dan heb je geen probleem. Komen er storingen als P0401 of P010F Dan heeft het klepje andere doorgangwaardes en kan het dus niet.
Heb je VW onderdeelnummers? Kan eens vergelijken met Fiat en Iveco klepjes.
Houdt ons op de hoogte.

Ben2 (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor uw snel antwoord.

Ik heb 4 nieuwe klepjes liggen met onderdeel nr - 191 906 283 A
- 1J0 906 283 A
- 028 906 283 A
- 1H0 906 627 A

Wat kost zo'n origineel klepje voor de 3.0 liter fiat eigenlijk als ik vragen mag?

volgens mij gaan die originele klepjes kapot doordat er een slecht filtertje op zit aan de atmosferische kant.

mkampstra (0) PRO, 11 jaar geleden

Veel verschillende nummers! Wat is het verschil tussen die klepjes?
Origineel klepje kost ongeveer 150 ex.
Er zijn losse filtertjes voor. Grootste probleem is meestal vocht of defecten aan de ophangrubbertjes.
Ik durf niet te zeggen of een VW klepje ook werkt. Kan niets vergelijkbaars vinden met die nummers van jou.

Ben2 (0), 11 jaar geleden

Ik weet ook niet waar het verschil in zit, ze zien er allemaal hetzelfde uit maar volgens mij gaan ze toch niet voor alle merken verschillende klepjes maken.

het signaal uit al die regelaparaten zal toch wel hetzelfde zijn om zo'n klepje aan te sturen?

ik heb hier nog eentje liggen maar is met een andere stekker en ook van vw, 1J0 906 627.

ik krijg overal hetzelfde antwoord, niemand weet als het kan, maar 300 euro klepjes op 30000 km en nu terug kapot is toch niet meer normaal.

die rubberen ophanging heeft er niks mee te maken dat ze kapot gaan want bij vw hangen ze zonder rubbers te klutteren, en bij mij komt er nooit vocht aan

want daar heb ik hard aan gewerkt om alles waterdicht te maken, het enige wat volgens mij de oorzaak kan zijn is een slecht filter maar daar heb ik nu goeie voor van vw.

alvast bedankt om mee te denken

jeroenmonteyne (0) PRO, 11 jaar geleden

Hoe weet je zeker dat het klepje kapot is?

Ben2 (0), 11 jaar geleden

Het klepje maakt verschrikkelijk lawaai na het afzetten van de motor

Ben2 (0), 11 jaar geleden

zijn er ook problemen met de stekkers op de injectoren van de 3.0 liters?

mkampstra (0) PRO, 11 jaar geleden

Nee eigenlijk nog niet meegemaakt, wel bij de 2,8 motoren. Maar als je er problemen mee hebt maak dan even een nieuw topic aan, en niet in deze verder gaan AUB!

Ben2 (0), 10 jaar geleden

vandaag een magneetklepje van vw geplaatst (1H0 906 627). en werkt perfect en geluidsloos
testrit gedaan van 20 km, en de motor blijft mooi trekken en draait perfect stationair.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.