Fiat Punto: Melding Defect Motor e.d.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 6V Sporting

Vandaag heb ik mijn eerste auto mogen kopen. Een Fiat Punto 1.4 Sporting uit 2004. Ben er super blij mee maar helaas heeft ie volgens mij wel een aantal mankementjes, hopelijk geen grote. Ik hoop dus dat iemand mij hierop goed kan adviseren. De problemen zijn de volgende:

Vandaag met koud weer dus de auto aangeschaft, auto had bijna geen brandstof en olie. Dus na de proefrit (dat redelijk goed ging, had ook iemand met verstand van auto's bij me) meteen naar de pomp gegaan, de auto getankt en olie gevuld. Heb ongeveer 130 km gereden vandaag. Hij gaf tijdens de rit een aantal keer de tekst melding van DEFECT MOTOR in het display, defect aan de stuurbekrachtiging die werkte opeens niet meer, na opnieuw de auto starten weer wel. Ook kreeg ik de melding over onvoldoende/foutieve actieradius(??), en nog een klein aantal dingen.

De auto starte meteen, draaide stationair ook goed en tijdens het rijden geen problemen. Is dit een fout van de boodcomputer ivm de kou? Of moet ik me zorgen gaan maken? Alvast erg bedankt voor uw reacties en tips!

Rhodian

Geplaatst door Rhodian (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 11 jaar geleden

kijk eens even of hij genoeg bijlaad,voltmeter op de plus en min accu tijdens het draaien van de motor moet dit ongeveer 14.4 volt zijn

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Eerlijk gezegd,als een auto er al zo bij staat was ik er met een boog omheen gelopen.
Terug brengen en verder kijken.

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Terug brengen en geld terug vragen is inderdaad de meest wijze beslissing.
Als dat geen optie is, dan denk ik dat uitlezen bij de dealer de volgende stap is.
Problemen met de stuurbekrachtiging komen wel vaker voor bij dit type.

Hoeveel olie moest je er eigenlijk bij doen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.