Peugeot 807: schuifdeuren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2Hdi

Ik heb een 807 bouwjaar 2004 met gewone schuifdueren ( geen elektrische dus ) enkele weken geleden kreeg ik plots last met de passagiersschuifdeur achteraan. Deze gaat te pas en te onpas niet meer open. Dan klikt ze los maar gaat slechts 1cm open. Iemand een idee wat dit kan zijn? Meestal gaat ze gewoon open en dicht en dan plots doet ze weer raar. Waartoe dienen die contakpunten op de deurlijst? zou het daaraan kunnen liggen? bedankt voor een mogelijke tip.

dekleinewitte

Geplaatst door dekleinewitte (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 807? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

go-tje (0), 11 jaar geleden

Vastgevroren of ijs ergens tussen? Of was het al toen het nog niet zo koud was?

dekleinewitte (0), 11 jaar geleden

Zou inderdaad kunnen geweest zijn maar het probleem is er ook als het niet vriest hoor. Maar waartoe dienen nu die contakten?

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

de contacten is voor alle electronica dat in de deur zit
je moet dan denken aan voornamelijk luidspreker, ruitbedeining voor schakelaar en voor motor
en voor het slot zelf kan het ook er zitten
maar durf ik van hier niet te zeggen

als ik het goed begrijp springt de deur van slot af

dekleinewitte (0), 11 jaar geleden

Ik vermoed dat de deur inderdaad van het slot springt maar verder niet. Als je al eens een deur van de 807 hebt geopend weet je dat je aan de handgreep moet trekken en dan komt de deur normaal enkele cm naar voren en kan je ze open schuiven. Nu komt de deur slecht 1cm naar voren en verder krijg je ze dan niet open. Ik probeer ze dan maar opnieuw toe te drukken en gebruik de andere deur. Enkele tijd later gaat de deur dan weer vanzelf open en dicht. Een spookje in de auto mischien?

go-tje (0), 11 jaar geleden

Misschien zit iets van het geleidemechanisme een beetje los?
Komt die aan alle kanten naar 1 cm voren of blokkeert dat ergens?

dekleinewitte (0), 11 jaar geleden

De deur komt inderdaad aan alle kanten ( zowel vanachter als aan de deurgreep ) 1cm los. Het is zelfs niet ver genoeg om met mijn hand te voelen of de contakten nog ergens raken ofzo. Ik ga vandaag nog naar een plaatselijke garagist om een smeerbeurd en een sensor te laten vervangen. Mischien weet deze wel een oplossing. Als het probleem verholpen word laat ik het zeker weten.

dekleinewitte (0), 10 jaar geleden

het was de binnenbekleding die losgekomen was en de deur sloeg daar tegen.
probleem opgelost dus.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum