Fiat Punto: Rem links voor

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Bij deze Fiat blijft de rem links voor vast hangen en komt na een tijdje los.
Gisteren is die flink blijven plakken, de zuiger kon niet met enige kracht terug geduwd worden, wel door de ontluchtingsnippel te openen.

De garage heeft de remvloeistof vervangen en vermelde dat de zuiger gangbaar was.
30 meter voor aankomst van de woning, plakte de rem weer vast, zodanig dat er een rook ontwikkeling was ontstaan.

De garage gebeld, die zegt dat de hoofdremcilinder de oorzaak is? dat betwijfel ik omdat het rempedaal gewoon terug komt bij het remmen..ik hoef dus niet het rempedaal terug te trekken.

Ik twijfel eraan of de remzuiger er wel uit is geweest....

TheoStek

Geplaatst door TheoStek (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 11 jaar geleden

2 weken geleden hier een bravo gehad (zat remslang verstopt!)
Dacht eerst zelf ook aan de hoofdrempomp, maar omdat het zich maar bij 1 wiel voordeed ging ik voor de remslang.
Toen de slang gedemonteerd was, was hij weer open maar als je hem boog raakte hij weer verstopt.

Oiram

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Oke dank voor je antwoord.

Dan ga ik daar eerst maar eens na kijken.

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Oiram, dat was inderdaad de oorzaak.

Zuiger was niet terug te duwen, daarna heb ik de remleiding op de hoofdremcilinder gedemonteerd, terug duwen van de remzuiger NIET mogelijk.

Nieuwe remslang gemonteerd probleem VERHOLPEN.

(Bij de gedemonteerd oude remslang kwam er zelfs geen remvloeistof aan beide uiteinden uitgelopen.)

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

wat voor garage was dat dan wel niet, ik noem zo'n bedrijf geen garage maar een geld uit je zak haler, ik zou toch eens terugaan, of ben je gratis geholpen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.