Fiat Bravo: FIAT Bravo - bonkend geluid

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 T-JET 150PK

Sinds een week maakt mijn FIAT Bravo op de snelweg bij een snelheid rond de 100-120km/uur een bonkend (helikopter?) geluid. Dit geluid valt direct weg zodra ik het gaspedaal loslaat, en komt ook weer direct terug zodra ik het gaspedaal induw. Het geluid lijkt het meest aanwezig zodra er een constante snelheid wordt aangehouden. Het geluid is overigens niet aanwezig bij lagere snelheden.

De auto heeft gisteren een grote beurt gehad bij mijn gebruikelijke garage, en daar hebben ze geconstateerd dat de draagarmen voor vervangen dienen te worden. Dit omdat er aan één kant een rubber(?) gescheurd is en aan de andere kant zelfs verdwenen is... Nu is mijn vraag, zou dit geluid door de draagarmen veroorzaakt kunnen worden, of denken jullie aan iets anders? Bij de garage hebben ze namelijk het probleem met de draagarm ontdekt doordat de auto kennelijk naar een kant (en schokkend) trekt bij flink optrekken. De directe link naar het bonkend geluid op de snelweg is hier dus niet mee gelegd.

Tot slot maakt mijn auto zo nu en dan (sinds 6 maanden ong.) een ratelend / knarsend geluid bij het rijden in de 2e, 3e en 4e versnelling. Dit zou weer te wijten zijn aan de versnellingsbak, welke eventueel gereviseerd zou moeten worden (niet noodzakelijk, kan in principe nu mee doorgereden worden)... Zou de "gare" versnellingsbak eventueel het bonkend geluid veroorzaken? Dit geluid is namelijk zeer storend op de snelweg, en nagenoeg continu aanwezig.

De garage raadt me aan om de draagarmen z.s.m. te laten vervangen, echter ben ik benieuwd of hiermee het bonkend geluid ook is verholpen. Graag jullie advies!

fiatbravo2007

Geplaatst door fiatbravo2007 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Bravo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Kijk het is heel simpel , draagarmen vervangen , en dan gaan rijden dan weet je het.
Geluid zou ook nog van een homokineet af kunnen komen.
Maar volg eerst het advies van je garage maar eens op , al is het voor je eigen en onze veiligheid.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.