Fiat Punto 2001: Fiat punto 2001 1.2 remlichtschakelaar

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

De remlichtschakelaar van mijn punto is defect; de remlichten blijven branden. Als ik de stekker uit de schakelaar haal dan gaan de remlichten uit.
Met een spiegel en op het gevoel merkte ik dat de stift op de schakelaar naar binnen en naar buiten beweegt bij het intrappen van het pedaal. Ik voelde ook dat de schakelaar-naar mijn idee enigszins los zit; je kan het heen en weer bewegen; ik vermoed dat er iets is afgebroken. Mijn vraag nu; hoe demonteer ik de schakelaar; bij een afbeelding op het net stond het symbool van (steek)sleutell 14,hoe ga je te werk. met een groet. Bert.

georgius

Geplaatst door georgius (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 11 jaar geleden

een nieuwe moet je toch kopen,misschien dat het dan duidelijk word als je hem in je handen kunt bekijken

thei11316 (0), 11 jaar geleden

De schakelaar links of rechtsom draaien dan komt hij los,monteren net andersom,wel met de hand doen en niet te veel kracht zetten.

georgius (0), 10 jaar geleden

met behulp van een spiegel is het gelukt; de kapotte (kunstof fitting afgebroken) ging er zo uit. een nieuwe heb ik door indrukken en draaien op zijn plaats gekregen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.