Fiat Stilo: olie in remvloeistof?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Hallo,

klein jaartje geleden heb ik particulier een Fiat Stilo gekocht. De auto rijdt prima tot een paar weken gelden toen de remdruk steeds minder werd. Vandaag naar de Fiatdealer gebracht en net een verontrustend telefoontje gekregen. Het blijkt nameleijk dat er iets van motorolie in mijn remvloeistof zit?? hoe dat daar komt is mij een raadsel en de dader ligt waarschijnlijk in het kerkhof.

De Fiatgarage heeft het systeem twee keer doorgespoeld en opnieuw bijgevuld. De auto remt weer prima, maar

Volgens de garage zijn al mijn remonderdelen aangetast door dit grapje.

De volgende onderdelen zouden vervangen moeten worden :

Hoofdremcilinder
Rembekrachtiger
rubberen remleidingen
4 remklauwen en wat rubberen ringetjes

Dit gaat aardig in de papieren lopen wat de auto waarschijnlijk niet meer waard is.

Zijn jullie als kenners het hier mee eens of is het erg overdreven?

Alvast bedankt voor jullie reactie,


Roland

rowero

Geplaatst door rowero (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

jan T (5) PRO, 11 jaar geleden

nou de hoofdremcilinder klopt wel dze komt in aan raking met de remvloeistof.
de rembekrachtiger niet want daar komt geen remvloeistof bij.
rubber remleidingen zou kunnen maar is maar net hoeveel er bij gevuld is en tot waar in het systeem het geweest is.
remklauwen is zeker voorbarig wat dan zou indien nodig nieuwe rubber ringen af doende zijn.
ik zelf zo het even aan zien en kijken hou het in de loop van de tijd gaat.
ik vermoed dat als er wat stuk gaat het als eerste de hoofdremcilinder is omdat dar het snelst de motorolie bij gekomen zou zijn.
bij de andere delen is dat maar de vraag.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.