Fiat Punto: Start niet (keuzehendel automaat ??)

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Hallo
Vandaag belde een klant , auto start niet dus er heen met de service wagen
Bleek te gaan om een fiat grande punto ( andere als die met het raamprobleem ...)
Dit is een automaat.
Ter plaatse kreeg ik de auto ook niet aan de praat.
Accu goed maar startmotor draaid niet.
Als je de auto op contact zet knippert er een rood lampje van volgens mij de automaatbak op het dashbord.
Ik denk dat dit aangeeft dat de keuzehendel van de automaat niet weet in welke stand hij staat en daarom niet start.
Heb geprobeert te resetten door de accupool er af te halen maar geen effect.
Nu zou ik morgen met een ambulance de auto op kunnen halen maar is er een mogelijkheid om de auto zonder uitleesapparatuur aan de praat te krijgen.
Dat scheeld weer een ambulance regelen.
Iemand een id?

Bartuz

Geplaatst door Bartuz (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Bartuz (0), 11 jaar geleden

Niemand???

Bartuz (0), 11 jaar geleden

foutcodes motormanagment p 0657 u0426 u1700 u1711 u1706
foutcodes transmissie p1819 p 1880

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

Storing zit in de bak,en als je startmotor direct aanstuurt

Bartuz (0), 11 jaar geleden

Probleem is dat de auto de volgende dag wel meteen aansloeg zonder er iets aan gedaan te hebben...
Af en toe komt het voor dat de auto gestart word en achteruit van de oprit rijd en dan naar voren wil rijden dat ie dan in de display aangeeft dat er geen versnelling beschikbaar is??
Zet je de auto uit start ie meteen en kun je zonder probleem wegrijden.
En 1 x gehad dat de auto dus helemaal niet meer wou starten.
Toen niet geprobeert om de startmotor direkt aan te sturen want daar kun je nogal slecht bij. Denk de volgende dag kom ik weer met een trailer en de auto start meteen dus..
Vaag.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.