Mercedes-Benz C-Klasse: Startprobleem en meerkeuze schakellaar van automaat blijft vast

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo.

ik heb er nu een c-klasse automaat staan van 1999.
deze heeft een probleem met het starten en het schakelen van de autonaat.
ik heb de mercedes uitgelezen (gurtman) en deze gaf canbus storingen aan meerdere maar alleen maar dat het signaal verstoord was.
maar dit kwam door een slechte accu want nu geen foutcodes meer tot nu toe.

het probleem wat nu is.
de auto wil soms niet starten komt niet altijd voor.
dan wil de sleutel er ook niet uit.
als de auto loopt trap je de rem in en dan wil die niet uit de P komt vaak voor maar soms kun je de handel er ook wel uitkrijgen en dan doe je hem in R dat gaat ook en dan ga je na de N gaat ook dan na de D dat gaat ook maar ga je weer van de D na de R krijg je hem niet in de R moet je eerst motor uit doen en dan wil het wel.
ik heb al wat metingen verricht maar nog niets duidelijks tegen gekomen van een stroring/onderbreking.
wat ik al verniewd heb is een remlicht schakellaar door een nieuwe en een gebruikte meerkeuze handel van de automaat.
en de eigenaar heeft er elders al een nieuw contactslot in laten zetten.

wie ooo wie kan mij helpen

ik heb mij ook laten vertellen dat er een defect in de computer zou kunnen zitten?
waar zit deze bij een c klasse van 99

Hayley

Geplaatst door Hayley (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

Franklin, begin eens met al je zekeringen af te gaan en ook na te gaan om de remlichtschakelaar niet defekt aan het gaan is.

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

sorry, remlichtschakelaar is al vervangen zie ik.

nicwil (0) PRO, 10 jaar geleden

in orde
gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.