Fiat Spider: remolie verversen

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000 inj.

Tijdens het verversen van de remolie blijven er bij het doorpompen met het rempedaal continue luchtbelletjes zichtbaar in het slangetje op de nippel van de remklauw.
Dit is alleen bij het linker voorwiel. Bij de andere wielen gaat het zonder lucht, dus wel goed. Is er iemand die weet hoe dit kan gebeuren?

henkentrudie

Geplaatst door henkentrudie (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Spider? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

nee, kort maar krachtig! en hoe is de remdruk nu is je pedaal sponzig

henkentrudie (0), 11 jaar geleden

de auto staat al een paar maanden stil i.v.m. diverse klusjes. daarvoor remde hij prima.
Ik kan hem nu nog niet rijdende testen.

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

naar je kunt toch voelen hoe de rem is.zit hij na een paar keer trappen hoger als na een keer trappen, of merk je geen verschil

henkentrudie (0), 11 jaar geleden

Ja, na een paar keer trappen voelt hij steviger, zoals het altijd geweest is.
De belletjes zijn klein. het lijkt wel zoiets als cavitatie. Zou er bij de nippel lucht naar binnen kunnen zuigen?

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Als het tankje lager hangt dan de ontluchtingnippel is dat zeer goed mogelijk . Doe dat tankje hoger dan de ontluchting en je ziet de belletjes niet meer. Het komt door de ruimte in de schroedraad i.c.m. vloeistof kolom.(vacuum)

Groeten.

henkentrudie (0), 11 jaar geleden

Het tankje hangt veel hoger dan de nippel. Bedankt voor de reactie.

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Verkeerde volgorde van ontluchten misschien?
Je moet achter beginnen bij het wiel wat het verste van de hoofdremcilinder verwijderd is,dan het andere achterwiel en dan weer voor dat wiel wat het verste van de hoofdremcilinder verwijderd is en dan de laatste.

henkentrudie (0), 11 jaar geleden

Ik heb de volgorde aangehouden, maar ik geloof niet dat het verschil maakt. Het gaat om het linker voorwiel, en deze heb ik nu al meerdere keren doorgepompt. Volgens jouw theorie zou dit ook het laatste wiel in de volgorde moeten zijn.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Laat dan de zwaartekracht zijn werk doen . Gewoon de vloeistof laten lopen. Niet meer pompen. !!
Groeten.

henkentrudie (0), 11 jaar geleden

Ik ga dat vanavond proberen. Kijken wat het doet.

henkentrudie (0), 11 jaar geleden

Bedankt Punt. Als ik de remolie gewoon laat lopen, houden de belletje op! Alleen in het begin, wanneer ik de nippel open draai, heb ik dan belletjes.
Als ik pomp met het rempedaal, en de nippel bij elke slag open en dicht draai, heb ik bij elke slag een wolk van kleine belletjes. Ook als ik de nippel vrij ver open doe, en het pedaal erg langzaam intrap.
Ik ga er daarom maar van uit dat de lucht bij de schroefdraad van de nippel binnen komt, hoewel ik dat wel vreemd vind. De schroefdraad zit tenslotte vol remolie. Ik denk dat ik het hier maar bij laat en gewoon ga rijden. Iedereen bedankt voor het meedenken. De groeten van Henk.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Pedaalslag is nu ook verbeterd ? Niet langer bij stilstaan . Soms is de oplossing eenvoudig!

Groeten.

henkentrudie (0), 11 jaar geleden

Pedaalslag was volgens mij wel goed. Het bouwt een beetje op.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Da's normaal !

henkentrudie (0), 11 jaar geleden

oplossing:
De nippel opendraaien, en door zwaartekracht de olie eruit laten lopen.
De luchtbelletjes verdwijnen dan al snel. Ze ontstaan dus waarschijnlijk bij de nippel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Spider of stel zelf een nieuwe vraag.