Fiat Punto: dood of kapot?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

Hoi allemaal!
ik heb een groot probleem met mijn fiat punto..
ik heb de auto in november 2010 gekocht, en na dat ik hem een jaar had (nov. 2011)
kreeg ik allerlei problemen ermee.
- stuurbekrachtiging kapot
- uitlaat er ineens onderuit
en nu deed die van de een op andere dag niks meer. me radio etc ging wel allemaal aan, de auto wou wel starten maar hij draaide niet rond.
nu hebben ze mijn distributie riem opnieuw op tijd gezet, 8kleppen vervangen want die waren krom, me boordcomputer, startmotor,benzine, bougie etc allemaal nagekeken en die waren allemaal goed.
iemand misschien enig idee waar het aan kan liggen? auto staat ondertussen alweer 3/4 weken bij de garage!

kelllyyyy

Geplaatst door kelllyyyy (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Petje57 (0) PRO, 11 jaar geleden

Mag toch aannemen dat een garage die auto wel aan de praat kan krijgen?

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Wet van Murphi? Maar laten we reeel zijn..

Na 13 jaar en hoeveel kilometers loop je het risico van een defect in het stuurhuis. Jammergenoeg valt er hieraan zelf niet veel te reparen. Maar hoe zag het er voor die tijd uit?? Lekte het systeem vloeistof? waardoor de pomp is drooggelopen??
Niets gemerkt voor die tijd mbt tot de uitlaat?? hangt van voor tot achter in verschillende rubbers. allemaal tegelijk gebroken??

De radio?? niks mis mee?
De (volle. goed opgeladen) Accu zorgt ervoor dat de Startmotor de motor voldoende snel laat ronddraaien (Dit heet starten), zodat deze spontaan zelfstandig gaat draaien.(Dit heet aanslaan) Als dat niet gebeurt komt dat omdat in de cilinderruimtes geen goede omstandigheden zijn... 3 zaken. geen brandbaar mengesel, geen goede ontsteking op het juiste moment en /of onvoldoende compressie druk. tja distributie riem moet maar eens in der zoveel tijd vervangen worden.. En dat zal wel niet gebeurd zijn.. Er val niet zo veel meer te onderhouden aan de huidige auto`s . Maar niets anders meer doen dan de verplichtte APK is te werinig. Tijdens de Apk is het enige onderhoud het op spanning brengen van de banden. En de controles beperken zich tot wat de wetgever op dit moment relevant vindt mbt vooral veiligheid.

Oh ja in mijn tijd repareerden we alles zo nodig in 1 dag. en schades duurde niet langer dan een week, als de onderdelen er waren..

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Deze Punto heeft een electrische stuurbekrachtiging,veel voorkomende storing is dat de relais solderingen loskomen,even opnieuw solderen en hij doet het weer.
Dan een veel voorkomende storing bij fiat ios de BDP sensor,dan kun je het ook vergeten dat de motror start,bobine"S) ook vaak een probleem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.