Fiat Seicento: hoog stationair toerental

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,1 fire monopoint injec

hallo zal ik mij even kort voorstellen.
ik ben Leen sleutel graag aan auto`s maar af en toe kom ik voor problemen te staan waar niet uit kom .
Zoals het volgende mijn vrouw heeft Seicento 600 van 2000 en daar heb ik het volgende probleem mee.
Een stationair toerental van rond de 11 a 1200 toeren wat normaal rond de 850 a 900 moet zijn .
alles is al gecontroleerd stappenmotor ,gaskleppositiesensor, mapsensor ,lambda ,distributie carb gereinigd en natuurlijk alle slaggetjes die ik maar een beetje verdacht vond vervangen .
Ecu uitgelezen daar zaten 3 storingen in doordat ik het een en ander gewisseld had die dus gereset ergo ecu storing vrij en toch krijg ik het toerental niet naar beneden.
Iemand nog een idee

turbo62

Geplaatst door turbo62 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Al met remreiniger , op valse lucht gecontroleerd ?
Gaskabel , dacht dat deze hem nog heeft , niet te strak ?
Klepspeling in orde ?

turbo62 (0), 11 jaar geleden

Al die opties al nagelopen voor de seicento heeft mijn vrouw een jaar of 4 met een panda gereden zelfde motor nou ja 100 cc minder maar ook die zelfde nukken van lekke slangetjes , het enigste wat ik nog kan proberen is een andere carb en de vacuumslang naar de remservo afnijpen .
toch bedankt voor de tips.

turbo62 (0), 11 jaar geleden

Ik ben iets verder gekomen in mijn onderzoek .
ECU uitgelezen alles schijnt goed te zijn geen foutmeldingen wat ik wel tegen kwam is dat de generic relay init fail had als ook de idle stepper misschien iemand daar iets meer over weet.
bvd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.