Peugeot 0: lichte vracht

Ik denk er over na een 2dehand expert te kopen lichte vracht. Echter daar staat een volledige scheidingswand in en dat willen we niet. Wij hebben 2 kleine hondjes en als die meegaan zitten ze in een hondenbenge. Mijn vrouw wil dat ze er nog wel bijkan als ze bv even het lastig hebben. We hebben nu een 807 en daar kan ze perfekt bij de hondjes. Ik heb al gezien dat er lichte vrachten bestaan waar er slechts een verhooging achter de voorzetels is van ongeveer 25 a 30 cm. Kan ik bv de wand demonteren en er een plaat in laten lassen zodat de opening eigelijk toegankelijk blijft? Zit er een nieuwe wet aan te komen die lichte vracht voor partikulieren verbied? bedankt voor de info

dekleinewitte

Geplaatst door dekleinewitte (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Volgens de eisen van de belastingdienst moet bij dit type auto het schot volledig zijn.
Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/co...
Bij een kleiner model met verhoogd dak a la oude VW Caddy moet het schot 30 cm hoog zijn.

Treb (0), 11 jaar geleden

In België is het niet iets anders lijkt het: http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/th...
Groet,
Bert

dekleinewitte (0), 11 jaar geleden

Oldford, jij denkt dat het tussenschot volledig moet zijn maar kijk eens naar onderstaande link die ik toevallig vond. zou dit dan toegelaten zijn of niet?
http://www.2dehands.be/autos/bestelbusje...

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Tja, de beschrijving die ik vond is van de Nederlandse belastingdienst voor Nederland.
En wat is nu een verhoogd dak en wat is een kleine en wat is een middelgrote bestelwagen?
Informeer eens bij de juiste autoriteiten.

In Nederland hangen de eisen samen met hoeveel belasting er betaald moet worden.
Je mag best een kleiner (of geen) schot monteren als je meer belasting betaald.
Volgens de link van Treb heb je minder (of andere) eisen in Belgie.

dekleinewitte (0), 10 jaar geleden

Ik heb de oplossing dus gevonden. Iedere keer dat ik naar de autocontrole ga wordt de tussenren geplaatst. Als ik terugkom met goedgekeurde papieren neem ik het tussenschot weer weg. Ik doe dit nu reeds 3 jaar en heb nog geen enkel probleem gehad.

Brum1467 (0), 10 jaar geleden

De laatst genoemde oplossing is in Nederland niet aan te raden als je ondernemer bent en gebruik maakt van een bestelauto met grijs kenteken. Je hebt dan recht op de lage tarieven voor de motorrijtuigenbelasting en ook is er een vrijstelling verleend voor de BPM.

Zodra de auto niet meer voldoet aan de eisen voor het grijs kenteken en je wordt gepakt, dan wordt er door de Belastingdienst een navorderingsaanslag mrb opgelegd, een naheffingsaanslag bpm en waarschijnlijk een boete.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.