Peugeot 607: bandenkeuze

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2HDI136

Wie is op de hoogte van (zomer)banden?
Ik heb op mijn 607 tot hiertoe 2 bandenmerken gehad nl.Michelin Primacy en Goodyear Excellence. Recent heb ik mij eens verdiept in gans het aanbod van banden dat je on-line kunt kopen. Het aanbod is gigantisch en grote handelaren leveren bijna alles van spotgoedkoop tot zeer duur en geven daarvoor ook steeds 3 belangrijke eigenschappen op. 1)brandstofverbruik 2)regenprestatie en 3)bandgeluiden. Mijn vraag is eigenlijk:zijn deze gegevens betrouwbaar? Ik zou nl. goedkope tot zéér goedkope banden kunnen kiezen met bijna vergelijkbare "kwaliteit" als de beste dure keuzes....

peugeotfan

Geplaatst door peugeotfan (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Hans4040 (185) PRO, 11 jaar geleden

In deze kunnen wij geen aankoop advies geven.
(Reclame is niet toegestaan)
Kijk en vergelijk op de diverse autobanden sites.
De meesten hebben links op de site naar (veelal Duitse) test instituten, waar de banden gewaardeerd worden.

Je zult zelf een keuze moeten maken naar aanleiding van prijs/kwaliteit verhouding.

P.S: Goed hoeft niet duur te zijn.

mvg.
Hans

ernhemmer (0), 11 jaar geleden

Banden via internet komen via de parelel markt binnen. Dus goedkoper als via de garage. Gaan minder lang mee plus afwijkingen zodoende dat ze zijn afgekeurd

Hans4040 (185) PRO, 11 jaar geleden

Afgekeurd?
Onzin....waar heb je die "wijsheid" vandaan?

Petje57 (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=ernhemmer]Banden via internet komen via de parelel markt binnen. Dus goedkoper als via de garage. Gaan minder lang mee plus afwijkingen zodoende dat ze zijn afgekeurd[/quote]
En zo komen de sprookjes de wereld in............ Ik verkoop ze ook liever zelf maar dit is onzin.

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=ernhemmer]Dus goedkoper als via de garage. Gaan minder lang mee plus afwijkingen zodoende dat ze zijn afgekeurd[/quote]
Deze banden worden gemaakt en komen uit de efteling.... ;)

Gr. paul

ernhemmer (0), 11 jaar geleden

Is geen onzin. Vraag maar aan iemand vd technische afwikkelingen bij bekende banden fabrikanten en je krijgt je antwoord

Treb (0), 11 jaar geleden

Hier wat bandentests en -info. Niet dat daar alles in staat, maar je wordt er allicht wat wijzer van.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/rei...
Er schijnen banden zonder E-keur op de markt te zijn. Maar dit komt volgens mij weinig voor, en ik weet eigenlijk niet of een E-keur en/of een DOT-nummer verplicht is? -voor de APK? Ik zie het zo snel niet ergens staan.
Groet,
Bert

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=ernhemmer]Is geen onzin. Vraag maar aan iemand vd technische afwikkelingen[/quote]
Dit hoef ik niet na te vragen, je verhaal zou het heel goed kunnen doen aan de borreltafel..

Neem maar rustig van mij aan dat geen fabrikant z'n naam / product te grabbel gooit door banden in de markt af te zetten met een geringe afwijking o.i.d
Wat wel te koop wordt aangeboden in grote partijen zijn de zogenaamde demo / test banden, maar ook deze banden hebben geen beschadigging of afwijking....

Gr. paul

peugeotfan (0), 11 jaar geleden

Oei, ik had niet gedacht dat er zoveel reactie zou komen. Allen bedankt, ik ga vooral die websites met tests toch eens doornemen om daaruit wat tips te weerhouden. De materie is mij gaan intrigeren.
Groeten
Werner

peugeotfan (0), 11 jaar geleden

Ik heb mij uitvoerig ge-informeerd over het nieuwe bandenlabel dat de meeste banden nu dragen.Dat bevat 1)verbruiksefficientie van A tot F op de weg, 2)gedrag van A tot F bij nat wegdek en 3)drie gradaties van geluidsproductie op het wegdek. Als je zorgvuldig deze door bijna alle fabriekanten opgegeven resultaten, tezamen met de verkoopprijs tezamen zorgvuldig analiseerd kom je tot je verstandigste keuze!
Werner

Hans4040 (185) PRO, 11 jaar geleden

Mooi zo. Nu een leuk bandje uitzoeken en karren maar.
Bedankt voor de feedback.

Hendrik4290 (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik denk niet dat je een goedkope tot zeer goedkope band vindt die op alles scores goed is. De meeste Chinese banden zijn echt minderwaardig op alle gebied in vergelijking met de betere Europese merken.
En door de meestal hoge rolweerstand kost hij op de duur toch evenveel.

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Veel banden komen momenteel uit Aziatische landen, per definitie niet echt slechte banden.
De kunst is het kaf van het koren te onderscheiden.

Echte Chinese banden zijn nogal zwaar in gewicht en vragen doorgaand ook meer balanceerlood dan normaal.

Gr. paul

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Als je goedkoop alternatief zoekt zou ik voor tyfoon gaan.
Een goede allrounder voor niet al teveel.

Jan-Sietze (0), 10 jaar geleden

Grappig hoe bepaalde verhalen op internet een band kunnen maken of breken...

Enkele foto's van 'gescheurde' banden kunnen een merk kapot maken.

En een tot de draad toe versleten DTM slick is wel weer een goede reclame...



Zelf kies ik voor een Zuid-Koreaans bandenmerk welke veel geld aan research en autosport uitgeeft.
Ik hoop dan maar dat dit resulteert in een perfecte band tegen een scherpe prijs.

Oja, ik let naast de maat ook op de last- en snelheidsindex, bij mijn weten zijn de W en Y banden beter in balans dan de V / ZR en alles wat lager is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum