Peugeot 607: Melding lambda sonde

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Goedemorgen mensen,

De 607 van mijn vrouw geeft de laatste tijd een melding dat er een storing zit in het uitlaatsysteem (ik weet de melding niet meer), hierna blijft het motormanagement lampje branden. Uitgelezen: lambda sonde defect. Na het resetten van de storing kan ze weer een tijd rijden. Nu ging het lampje gisteren weer branden, maar ging na een bepaalde tijd ook weer uit.
Ik heb het er gisteren al eens met mijn zwager over gehad en hij riep dat waarschijnlijk alleen de stekker gecorrodeerd is. Dit klinkt op zich vrij logisch, en ik ga zeker eerst die stekker eens behandelen voor ik die lambda sonde laat vervangen. 250 euro kun je nog altijd uitgeven denk ik dan.

Gisteren even snel gekeken of ik die lambda sonde kon vinden, maar zo gauw niet gevonden. Nu vraag ik me het volgende af:

- heeft iemand ervaring met bovenstaand verhaal?
- weet iemand waar ik die LS kan vinden?

Dank jullie wel alvast voor je tijd.

www.hadecom.nl

Geplaatst door www.hadecom.nl (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

De exacte melding of het nummer is wel van belang.
Soms wordt er een foutmelding gegeven die door de lambda-sonde gedetecteert is en is er wat anders defect.
Bovendien, gezien het bouwjaar, heb je minstens 2 lambda-sondes in de uitlaat.
Het is wel zo makkelijk als je weet op welke van die 2 de foutcode betrekking heeft.

www.hadecom.nl (0), 11 jaar geleden

[quote=oldford]De exacte melding of het nummer is wel van belang.
Soms wordt er een foutmelding gegeven die door de lambda-sonde gedetecteert is en is er wat anders defect.
Bovendien, gezien het bouwjaar, heb je minstens 2 lambda-sondes in de uitlaat.
Het is wel zo makkelijk als je weet op welke van die 2 de foutcode betrekking heeft.[/quote]
Op de boordcomputer kwam een melding in de trant van "problem in polutionsystem" of zoiets. Verder kan ik natuurlijk beide stekkers even loshalen en schoonmaken. Weet je waar ik die kan vinden?

heemskerk4251 (0), 11 jaar geleden

Bij mij bleek ( 406 zelfde motor en zelfde anti pollution fault) de bobine kapot te zijn. Na resetten kon ik weer een paar weken vooruit, totdat de klacht terug kwam. Blijft hij netjes op 4 poten lopen, dan moet je het probleem elders zoeken.

Als bij uitlezen blijkt dat de (een) lambda sensor problemen geeft, dan vermoed ik dat (een) stekker(s) reinigen weinig effect zal sorteren. Dus gewoon die sensor(s) vervangen Hoewel ik mij afvraag of in er 2001 al sprake was van twee lambda sensors. Is net op het kantelpunt bij PSA van full mux

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

denk dat er wel 2 lambda sondes in zitten
het gaat nu om welke storing code je hebt exact en wat de omschrijving is.
het kan namelijk zijn dat hij storing geeft op de achterste sensor de rede kan zijn dat juist dan de voorste kapot is. deze verkeerde gegevens doorstuurt waardoor de katalisator verkeerd werkt en achterste in storing valt.

vandaar moet dit heel duidelijk zijn welke storing je exact hebt

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Vanaf bouwjaar 2001 geld de euro 3 norm en dan zijn 2 lambdasondes verplicht.

www.hadecom.nl (0), 10 jaar geleden

Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum