Fiat Punto: Motorstoringslampje brand nw wisselen radio

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 188

Hallo,

Na het gedoe met koppingen enzo, weer een nieuwe.
Auto loopt als een zonnetje, niks mis mee.

Echter, nu heb ik de originele radio vervangen (blaupunkt radio cassette, in een origineel subwoofer systeem) en nu brandt ineens het oranje lampje.
Er is een Becker traffic pro ingekomen (navigatie werkt niet, maar dat terzijde)

Nu heb ik gelezen dat dit iets met een storing body compter (van het subwoofersysteem) te maken kan hebben, is dit echt zo?
Heeft dit dan met dat extra blauw-groenl-oranje stekkertje te maken?
Wat zit er eigenlijk op deze stekker aangesloten (2 draden aan het gele deel)

Hoe los ik dit nu dan weer op?

Gr,
Richard

Grooten

Geplaatst door Grooten (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Grooten (0), 11 jaar geleden

Ik ben nog even aan het zoeken geweest.

Alle radiodraden lijken precies zoals je het verwacht.
Echter 2 x contante stroom. Een hiervan heb ik doorgeknipt en verbonden met de Groen/blauwe draad.
Volgens Haynes gaat deze inderdaad ook naar een contact-geschakelkde zekering in de zekeringenkast (F49)

Nu dus een constante stroomdraad afgedopt.

Rest zoals je verwacht:
Grijs voor de antennen en de sub
Zwart- Massa
Geel/groen - verlichtingsdraad
Rood/wit - constante plus
Groen/blauw - geschakelkde plus.

Blijven er in een extra geel stekkertje 2 draden over (Rose/wit en rose/zwart) die volgens Haynes naar de multi timer unit gaan.

Iemand enig idee wat dit doet en inhoudt?

Op de originele radio was dit ook aangesloten, op de nieuwe niet.
Heb dit even geprobeerd, maar dit veroorzaakte een pieptoon over de speakers, dus er maar weer af.

Kan dit het oranje stoingslampje doen branden?
Kan de bodycomputer uberhaupt het injectie doen branden?




Gr,
Richard

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.