Fiat Tempra: Afslaan bij gasgeven

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ie

Hoi,

Ik heb sinds vandaag dat de motor van mijn Fiat Tempra opeens moeilijk wil aanslaan bij een koude motor. Na een tijdje start de motor en loopt mooi stationair, maar als ik gas geef, valt de motor meteen uit. Ik kan er nu niet meer mee wegrijden.

Ik merkte de laatste tijd al een beetje, dat bij een koude motor de auto erg inhoudt bij het optrekken en als je dan naar z'n tweede versnelling wilt schakelen, wil hij uitvallen. De lampjes beginnen dan al een beetje te knipperen. Bij een warme motor, heeft hij sinds kort, dat ie als je voor het stoplicht staat, dat ie zelf gas gaat geven. Het toerental schiet dan boven de 2000 toeren, zakt weer terug en schiet daarna weer omhoog. Alsof iemand wil racen, zo klikt het voor degene die naast je staat voor het stoplicht.

Iemand een idee wat het kan zijn? Het is een oud wagentje, maar ben er best nogal aan gehecht. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bedankt!

Christ Rombouts

Christ1978

Geplaatst door Christ1978 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Tempra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

JaapVeld (0), 11 jaar geleden

Dat zal het stappenmotortje zijn. Ik heb een hele tijd geleden met een Tipo hetzelfde gehad maar weet niet meer precies hoe het zit. Ik dacht aan de achterrzijde van het gasklephuis.

Er lopen als het goed is twee aansluitingen voor sensoren naar je gasklephuis, één voor de TPS sensor (gaskleppositie sensor) en één naar de stappen motor dus diegene die niet de gasklep postie regelt moet je hebben. Ziet er een beetje uit zoals dit

http://www.winparts.nl/1155?msg=onbekent... (even op product tonen klikken zie ik) dan is het de onderste afbeelding nullast regelklep is hier de omschrijving


Succes Jaap

kaleido 1 (1595) PRO, 11 jaar geleden

Maak je gasklephuis eens goed schoon , misschien heb je geluk , anders nieuw/ander gasklephuis monteren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Tempra of stel zelf een nieuwe vraag.