Fiat Punto: stationair niet goed te krijgen, wie o wie suggestie???

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 8v

hallo iedereen,

ik zit met het volgende,
fiat punto wilde niet meer starten en normaal lopen. na uit te hebben gelezen (Bosch) volgende problemen, magneetklep nokkenasversteller P0010,
sensor luchttempratuur P0110, en Druksensor P0105. nu hebben wij het tempsensor verwijderd en blijkt deze geheel behoorlijk nat te zijn van olie?? luchtfilter verwijderd gasklephuis behoorlijk versmeerd!!! deze verwijderd en blijkt het hele inlaat spruitstuk behoorlijk met sludge versmeerd te zijn. nu alles gedemonteerd en schoon gemaakt inkl de carterontluchting slang(driekwart dicht) na montage van nieuwe orginele sensoren niet meer goed te krijgen wat betreft stationair draaien. bij dealer neer gezet deze had het vermoeden gasklephuis defect vervangen was de oplossing oke hebben we gedaan maar nog niet goed te krijgen.
nu staat deze bij een tweede dealer en deze komt er ook niet uit fiat nederland weet ook geen raad!!! enige raad was distrb. vervangen!!! en nieuwe bogie"s probeer dat maar eens.
Wij zijn van mening dat het daar niet aanligt auto heeft tenslote maar 28635 km gelopen (wij weten dat er een interval van 5 jaar is) de dis stat op tijd en conditie is in goede staat.
bij dealer is er meerdere malen de software op nieuw ingeleerd maar dit mog niet baten. Wat ons wel elke keer opvalt is dat er ook een melding op display tempratuur te hoog terwijl de auto harstike koud is!! tempzender vervangen en melding blijft.
hij draait stationair 800 toeren en dan zakt hij langzaam weg dan begint hij zagend te lopen tot dat hij behoorlijk stabiel loopt en dan zakt die in eenkeer weg tot afslaan. wie o wie herkent dit??? en heeft meschien de oplossing!

alfast bedankt maar weer voor de medewerking,

Gr Hupkes

hupkes

Geplaatst door hupkes (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Het zagend lopen duidt op een vacuum probleem,controleer alle vacuumslangen op lekage of vervang ze.
Als dan de foutcode blijft,ook na een reset ben ik bang dat de ECU gedeeltelijk overleden is.

Zoveel sludge??? worden er dan alleen maar koude en korte stukjes met de auto gereden?geen lekke kopppakking?

hupkes (0) PRO, 11 jaar geleden

er zijn geen foutcodes meer geconstateerd volgens het uitlezen. inderdaad er worden maar kleine stukjes gereden met deze auto. compressie en lektest geven geen negatief resultaat. vacuum is er geen aantoonbaar probleem! ecu ja daar verschillen wij nog wat van mening.

in ieder geval bedankt voor medewerking

hupkes (0) PRO, 11 jaar geleden

hallo allemaal,
even een update........

na een hardware reset zijn de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen!! met dank aan rene uit twello (Koops),super!!
dit heeft wel enig hoofdbreken gehad!!

klant weer blij!!
voor mij is deze topic geloten met dank voor iedereen.

mvgr, Hupkes

kaleido 1 (965) PRO, 11 jaar geleden

Een hardware reset , zijn er onderdelen vervangen ? ik ken wel een software reset.
Wat hebben ze precies gedaan dan ?

hupkes (0) PRO, 11 jaar geleden

Hoi ik bedoelde een harde reset .......
En inderdaad zijn er onderdelen vervangen.

Hupkes

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Beste, gelieve het bij 1 topic te houden betreffende dit onderwerp.
Hou het voor de mensen die u eerder hebben voorzien van informatie goed overzichtelijk.
Dit bevorderd doorgaans een snelle oplossing.
U kunt door posten in het al bestaande nog actuele topic.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Dit nieuwe topic komt hiermee te vervallen.
Moderator Problemcar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.