Fiat Tempra: Fiat Tempra: auto valt uit + probleem met electrische systemen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Ik heb al enige tijd een eigenaardig probleem met mijn Fiat Tempra. Het wordt alleen steeds erger. Het is nu zo erg dat ik er niet veilig meer mee kan rijden. De auto heeft net een kleine beurt in de garage gehad, waarbij tevens de slang van de stuurbekrachtiging gereviseerd is (lekte fors wat olie). De garage gaf aan eerst de beurt maar af te wachten om te kijken of het probleem zou blijven bestaan of wellicht verholpen zou zijn, maar dat is dus niet het geval.

Wat is het probleem? Tijdens het rijden gaat het lampje op het dashboard branden wat aangeeft dat er iets mis is met de inspuiting van de motor (injectie). Als dit lampje brandt gebeuren er twee zaken:

1) Als ik de ruitenwissers gebruik gaan deze als een gek heen en weer, veel sneller dan normaal gesproken het geval zou moeten zijn en ook veel sneller dan wanneer het lampje niet brandt. Tevens gaat dan de radio soms opeens veel luider spelen, de ventilator draait niet meer regelmatig, de achtergrondverlichting van het dashboard begint te knipperen (lichtintensiteit verandert), tevens gaan de koplampen soms feller branden.

2) Bij langzame snelheden waarbij ik tegelijk afrem en terugschakel, valt de auto regelmatig stil. Het lampje van de accu, de injectie en de olie gaan dan tegelijkertijd branden. Als ik de auto opnieuw start, dan start de auto gelijk weer. Alle lampjes op het dashboard zijn dan weer uit, totdat ik gas geef. Het lampje van de inspuiting (injectie) gaan dan weer branden en het verhaal begint weer van voor af aan.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Mijn oom opperde de mogelijkheid de mogelijkheid van een probleem met de spanningsregelaar. De garage geeft echter aan dat een probleem met de inspuiting los zou moeten staan van het andere probleem (de problemen met de electrische systemen in de auto).

Kan iemand mij a.u.b. helpen of op de goede weg helpen? Dank u wel!

Groetjes,

Alexander

Alexander1980

Geplaatst door Alexander1980 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Tempra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Alexander1980 (0), 11 jaar geleden

Hallo, vanmorgen wilde de auto opeen niet starten. Na enkele uren verscheen er een vriendelijke meneer van de pechhulp en toen styartte de auto opeens wel. Deze meneer gaf aan dat hij dacht dat het gewoon een vervuilde injectie was en de reden dat de electriosche systemen ook raar gaan doen, was volgens hem omdat het een gesloten circuit is. Is dit mogelijk?

De auto staat nu weer bij de garage en die zeiden dat bovenstaande helemaal niet kan, maar hebben niet echt een idee wat het nu is. Mogelijk het contactslot zeiden ze.

Hebben jullie enig idee wat het nu kan zijn? Kunnen jullie mij helpen?

Alexander1980 (0), 11 jaar geleden

De garage heeft waarschijnlijk de boosdoener gevonden: een niet goed werkende stroomverdeler. Morgen plaatsen ze een andere dynamo (die ik vanmorgen op de sloop heb gehaald). Hopelijk is het dan opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Tempra of stel zelf een nieuwe vraag.