Fiat Ducato: temperatuursmeter doet vreemd

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8jtd

Hallo allen,


Ik heb met mijn temperatuursmeter op het dashboard het volgende probleem:

soms loopt de temperatuurmeter omhoog, zelfs tot in het rode gebied.
zet ik dan de motor uit en direct weer op contact dan is de temperatuur lager of zelfs weer normaal.
Het rode lampje gaat echter niet branden welk aangeeft dat de watertemperatuur te hoog is.
Bij de volgende rit van bv. 60 km gebeurd er niets en is de temperatuur in orde.

de 2 draden die naar de sensor gaan meet ik resp. 5 en 9 volt.
de 5 volt klopt, daar dit zo vanuit de temp. meter op het dashboard zo geregeld wordt.
de 9 volt kan ik niet verklaren, daar ik van mening ben dat dit 12 volt moet zijn daar dit vanuit het dashboard komt, door het waarschuwingslampje heet koelwater en zo geschakeld wordt naar massa.

ik heb nu de volgende vraag:
Heb ik werkelijk een elektrisch probleem, of toch iets anders en klopt bovenstaande?

het betreft een fiat ducato uit 2004, 2,8 jtd

alvast bedankt voor jullie reactie.

Marco beckers

marco beckers

Geplaatst door marco beckers (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

mkampstra (0) PRO, 11 jaar geleden

Verbindt eens een extra massa kabel vanaf de motor naar de carrosserie.
Vaak is het een massa probleem.

marco beckers (0), 11 jaar geleden

Hallo Merte,

Bedankt voor jou bericht.
Ik heb vandaag een extra massakabel gelegd.
Ben toen gaan rijden, en niks vreemds meer geconstateerd, echter het euvel openbaart zich soms pas na enkele uren rijden.

Ik zal achter een tijd nog eens iets laten weten.

Mochten er mensen zijn met andere oplossingen, houd ik mij aanbevolen.

Marco beckers

marco beckers (0), 11 jaar geleden

hallo Merte,

dit weekend zo'n 300km gereden zonder problemen!

Bedankt voor de reactie.

Marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.