Fiat Punto: Koude start

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 80 pk

Als er dagelijks voor de eerste keer wordt gestart dan komt de startmotor nauwelijks rond.
Na de eerste dagelijkse start komt het probleem niet meer voor en gaat de startmotor vlot rond.
De accu is vorige week (21 maart 2013) vervangen.
Het probleem komt dus alleen voor bij de 1e keer starten op een dag.

janbrouwer

Geplaatst door janbrouwer (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

limbra (485), 11 jaar geleden

lijkt op een Lek-spanning waardoor de accu langzaam leeg getrokken wordt als de auto lange tijd stilstaat ,
(na de eerste start / rit wordt de accu voldoende opgeladen waardoor de volgende starts goed verlopen)

Meet de accu spanning eens vòòr de eerste start .

succes

janbrouwer (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de reactie.
De auto staat echter nooit lange tijd stil, ook als er 's avonds mee gereden is treedt
het probleem de volgende ochtend op.

limbra (485), 11 jaar geleden

Dan staat hij toch een hele nacht stil ;-)
is misschien net lang genoeg om ervoor te zorgen dat de accu leeg getrokken wordt door een eventuele lekspanning .

Je kunt het beste zoals ik aangegeven heb de accu spanning meten voor de eerste "ochtend" start .

Als je daarna de motor start meet dan ook eens de laadspanning (bij draaiende motor ,uiteraard).

Ik ga ervan uit dat de nieuwe accu ook daadwerkelijk goed is , heb het weleens meegemaakt dat een nieuwe accu toch voor problemen zorgde .

janbrouwer (0), 11 jaar geleden

Op dit moment lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben, wel zet ik
de radio middels de knop "echt" uit.

limbra (485), 11 jaar geleden

Het zou natuurlijk kunnen dat de radio ongewild stroom blijft vragen en daardoor de accu spanning laat inzakken ,

Miss. is het idd een oplossing om de radio via de -uitknop- uit te zetten i.p.v. dit via het contact te laten verlopen .

thanx voor de feedback .

groeten .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.