Fiat Cinquecento Sporting 1998: start niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Bij het vervangen van de dynamo van mijn Cinq Sporting uit 1998 ben ik vergeten de accukabels los te halen en heb bij het loshalen van de plus van de dynamo zeer kortstondig sluiting met de massa gemaakt.

Toen dit gebeurde heb ik wel direct de accupolen losgehaald en ben verder gegaan met de montage van de nieuwe dynamo. Na geprobeerd hebben te starten lukte dit niet meer.

Ik heb inmiddels de bobines vervangen, alle zekeringen nagelopen, bij de ECU zit een dubbel wit relais, dit is ook vervangen.

Als ik de bougie bij de eerste cylinder bekijk vonkt deze gewoon als ik de auto probeer te starten.

Als ik de auto probeer te starten zet ik het contact aan, de brandstofpomp zoemt, de sleutelcode gaat uit en vervolgens gaat de auto "ploffen" maar start niet. Verwacht dus dat ie wel brandstof krijgt, vooral omdat ie na een tijdje proberen behoorlijk naar benzine ruikt.

walber

Geplaatst door walber (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 11 jaar geleden

[b]Topic door moderator verplaatst[/b]

limbra (555), 11 jaar geleden

Ik ga er van uit dat je met > niet starten< bedoeld dat de startmotor wel "goed" rond gaat maar dat de motor niet aanslaat !?

Meet de accu spanning eens , deze kan door de kortsluiting een flinke opdonder gehad hebben en nu te weinig capaciteit hebben om de motor aan te laten slaan,
Controleer alle bougies eens of deze vonken .

De plus kabel van de dynamo zit rechtstreeks op de accu aangesloten , dus de kans dat de accu overleden is , is zeker aanwezig .

succes.

walber (0), 11 jaar geleden

Startmotor gaat inderdaad wel rond, accu is door het lange stilstaan zo goed als leeg kan alleen nog maar starten met een auto ernaast en startkabels. Ga vanavond wel even kijken of alle bougies vonken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.