Peugeot 107: Zekering airco brand af en toe door

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

De zekering van 7.5 amp. van de airco brand af en toe door (zekering nr.14). Er is op dit moment geen sluiting meetbaar, en na het plaatsen van een nieuwe zekering werkt de airco weer ongeveer 2 weken goed. Wie heeft een schema of tips voor mij?

Groet,
Dick.

dick407sw

Geplaatst door dick407sw (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 107? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

Bedrading controleren.
Vooral bedrading bij de pomp.
Is er een situatie waarbij hij doorbrand , bv bij inschakelen ?
De electromagnetische koppeling is een verdachte, indien aanwezig.
Bedrading bij de druksensor wil wel eens weg rotten.
Is het trouwens een mech. airco of een climat control ?

dick407sw (0), 11 jaar geleden

Het is een gewone handbediende airco. De airco werkt (als de zekering niet is doorgebrand uiteraard) gewoon goed. Ik zal dinsdagavond eens goed kijken naar de bedrading bij de koppeling en de druksensor.

dick407sw (0), 11 jaar geleden

Zojuist even gekeken en gemeten. De elektr. magn. koppeling trekt ongeveer 12 amp. en dit is dus de reden dat de zekering doorbrandt. Is deze koppeling los leverbaar? Ik kan op internet geen losse koppeling vinden, alleen complete compressor units.

Groet,
Dick.

Hans4040 (310) PRO, 11 jaar geleden

Koppelingen zijn los leverbaar.

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Dan zit er sluiting in de windig van de magneetspoel.

dick407sw (0), 9 jaar geleden

Auto is inmiddels ingeruild. Geen losse magneetkoppeling kunnen verkrijgen helaas.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 107 of stel zelf een nieuwe vraag.