Fiat Multipla: detector aan remklauw voor?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 JTD

Aan de remklauw linksvoor (dus kant chauffeur) is er naast de remleiding ook een stalen kabeltje (of draadje) bevestigd dat momenteel afgebroken is. De auto remt normaal. Ik dacht dat het kabeltje de aansluiting voor de slijtagedetectie was voor de remblokken, maar het verklikkerlampje voor de remslijtage in het dashboard brandt niet.
Weet iemand waarvoor dit kabeltje dient? Voor zover ik kan zien, steekt er geen dergelijk kabeltje op de rechter remklauw.
Alvast bedankt.
Jan

jscq

Geplaatst door jscq (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Multipla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden

Wat zit er aan het uiteinde van dit draadje ?

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

Dit is inderdaad voor de remblok indicator dus geen probleem als dit loshangt

jscq (0), 11 jaar geleden

Jan,
alvast bedankt voor de bevestiging van mijn vermoeden. Niks ernstigs aan de hand dus.
Mvg,
(ook) Jan

Hans4040 (300) PRO, 11 jaar geleden

Op het feit na, dat nu de remblokslijtage niet gecontroleerd wordt...

jscq (0), 11 jaar geleden

Hallo Hans,
klopt, maar deze lagen al klaar om dit weekend te vervangen alhoewel ze nog niet ten volle versleten zijn. Voor dergelijke zaken heb ik liever visuele controle dan een lampje.

Hans4040 (300) PRO, 11 jaar geleden

Oke, bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.