Fiat Ducato: Krakende bladveren ducato 2009 (enkele bladveren)

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 liter

Beste,

Hoe los je het krakende lawaai op aan de bladveren, het zijn enkele bladveren.

Het lawaai komt van aan de silent blocks in het oog van de bladveren, als je de bouten loszet is het lawaai weg.
Ik vraag me af als er daar bij fiat een nota en een oplossing voor is.

Ben2

Geplaatst door Ben2 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Smeer de silentbloks in met siliconenvet, b.v Molykote 111

Ben2 (0), 10 jaar geleden

velen zeggen dat je de bouten één voor één moet uithalen en vetten en dat het dan opgelost is, maar dat kan niet want de bussen waar de bouten doorzitten staan ook vast, dus moet het toch de rubber van de silent blokken zijn die los komt van de bussen en zo scharniert op de bussen?

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Het kan inderdaad dat het rubber losgekomen is van de bussen...in dat geval moeten er nieuwe silentblocks geplaatst worden.
En gelijk invetten tijdens montage.

Ben2 (0), 10 jaar geleden

Het lawaai komt van de achterste blokken in het chassis, dus niet die van de veren zelf maar de verbinding naar het chassis.

bij losmaken van de bouten heb ik gezien dat dit witte teflon blokken zijn in het chassis, of zijn het witte plaatjes tegen een zwarte rubber?

heb de bouten wat minder hard vastgezet en het kraken is over

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.