Peugeot 206: uitlaatgas storing

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v 81 kw

kan de melding uitlaatgas storing in de display te maken hebben met een kapotte drukregeling in de automaat bak,volgens de monteur bij de peugeot dealer wel,is dit werkelijk zo?

grunneger60

Geplaatst door grunneger60 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Ja. Officieel heet deze melding MIL (Malfunction Indicator Light) en die kan OOK door de bak worden aangezet.

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

het kan wel maar geloof het niet. tenminste bak storing geeft geen melding uitlaatgas storing op display. dit ivm hij met s en * te laten knipperen om en om dat er storing in de bak zit en niet via mil lampje
het probleem is dat je storing hebt in je automaat bak en de rede is dat er 2 kleppen van de brein in de bak vervangen moeten worden.
hier moet dan nieuwe olie in de bak gedaan wordden. tevens computer van bak herprogrammeren en alles weer inleren.
de betreffende storing ervan is 06
gevolg is slecht schakelen, in zijn versnelling slaan. niet soepel schakelen dus.
meestal zitten die klachten erbij en geen indicatie direct op display. dit alleen als er andere storingen ook inzitten.

ik verwacht dat er ook storing in de motor comptuer zit en dat daar het mil lampje van brand en melding op display.
storing in bak wordt weergegeven door de s en de * op display op en neer knippert. dan geeft hij aan let op storing in de automaat bak

hoe dan ook de kleppen in de bak moeten hoe dan ook vervangen worden. heb al paar automaatbak inwendig defect zien raken door te lang met zulk probleem mee te rijden.
ik weet dat het een aardig wat geld kost. maar mijn ervaring met storing 06 drukregeling automaat bak (drukverschil) dat als de kleppen zijn vervangen de bak weer perfect schakeld.

grunneger60 (0), 10 jaar geleden

hallo,
iedereen bedankt voor jullie reacties,zat in de automatische bak,hebben de bak gespoeld en nieuwe olie erin en opnieuw laten programmeren en storing nog niet weer gehad

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.