Fiat Ducato: Manual airco vervangen door climate control?

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0, 160pk

Kun je in een Ducato het bedieningspaneel van een handbediende airco vervangen door een automatische airco?

Is het alleen een kwestie van stekkers omprikken of moet er meer gebeuren.

knar48

Geplaatst door knar48 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Pascal Limpens (0) PRO, 10 jaar geleden

Alles kan, maar het kost veel geld en tijd (dus eigenlijk niet aan beginnen).
Bij een automatische airco zitten oa een aantal sensors aan het systeem gekoppeld,
iets wat een handbediende airco niet heeft.
Het is niet een kwestie van omprikken en je hebt een ECC.

Grtz, Pascal

knar48 (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord. Voor een verstanig mens is dat duidelijk, maar ik ben eigenwijs want ik wil graag zo'n ECC.

Je zegt dat het veel tijd en geld kost. Stel dat ik genoeg tijd heb omdat ik hetzelf wil doen en dat het ook wat mag kosten. Er zijn natuurlijk grenzen, maar zoiets als de meerprijs van CC tov manual.

Is het dan toch te doen of is het probleem dat ik als handige sleutelaar niet genoeg kennis heb om zoiets te doen? Ook niet met hulp van het forum?
Om kosten te beperken denk dan aan een cc van een demontagebedrijf.

Groet, Sjoerd

kaleido 1 (965) PRO, 10 jaar geleden

Als en ik zeg als de draadboom van deze auto en modules voorbereid zijn om deze aanpassing te maken is het mogelijk , ik zou eerst eens uitzoeken of de draadboom wel voorbereid is.
Dan nog is het een heel karwei , in principe zou in het ergste geval alles vervangen moeten worden.
Het is maar wat je wil.

knar48 (0), 10 jaar geleden

Alles vervangen? Bedoel je de draadboom of nog meer?
De draadboom vervangen lijkt me een brug te ver.
Ik zal dat eerst eens uitzoeken.

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Vraag eerst de schema`s maar eens op van beide systemen...dan kan je het verschil zien.
Mijns inziens: onbegonnen werk

jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden

Volgens mij ook onbegonnen werk.
Bedenk maar eens dat de kleppen van je kachelhuis nu met kabeltjes worden bediend. Bij een automatische gebeurt dit met motortjes. Er komt dus net iets meer bij kijken dan enkel het bedieningspaneeltje te vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.