Nissan Micra: Loopt niet op gas

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo

Ik heb een nissan micra op lpg g3 met een koltec necam installatie ( dampgasinjectie)
Die wil niet lopen op gas, op het moment dat ik overschakel op gas worden de afsluiters bekrachtigd er komt gas uit de verdamper, het stopventiel in de verdeler gaat ook open, maar de auto wil niet lopen.
Wie kan mij daar een tip over geven waar ik verder mee kan zoeken.
De verdamper is uit elkaar geweest en schoongemaakt de membranen zijn niet lek en zeefje is schoon.

Alvast bedankt.

Peter Evers

evers2962

Geplaatst door evers2962 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je de stappenmotor op het verdeelhuis al verwijderd en de plunjer op gangbaarheid gecontroleerd?? Die doorstroom openingen zijn gevoelig voor vervuiling.

Heb je ook het membraan onderin het verdeelhuis gecontroleerd?? Die heeft te maken met de doorstroming van ingang naar uitgang.

evers2962 (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo Ton

Die stappenmotor is al vervangen voor een nieuwe die doet het prima, het membraan onderin heb ik er ook uit gehad is schoon niet lek en goed gemonteerd, ik heb ook geprobeerd om de slangen op een andere aansluiting van het verdeelhuis te zetten.
En het verdeelhuis grondig gereinigd.
Maar nog wil hij niet op gas lopen???

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Achter de schakelaar zit een losse draad. Als je die aan massa legt dan krijg je een knippersignaal. Ik weet alleen zo even niet meer de procedure. Het is al zo lang geleden dat ik zo'n installatie heb gezien. Als je het dfco relais loshaalt en de 30/87 doorlust komt er dan gas uit het verdeelhuis??? Wel even opletten dat je de bus waar de plunjer in heen en weer gaat tegenhoud.

evers2962 (0) PRO, 10 jaar geleden

Inmiddels loopt de nissan weer, na meerdere malen gevraagd aan de klant hoe vol de tank was (die zij hij is vol) de meter op de tank gaf halfvol aan en de tank was leeg.
Tank gevuld loopt weer op gas maar slaat zo nu en dan nog wel af, hij smoort er in net of de tank leeg is (wat nu niet het geval is) en springt vervolgens weer over op benzine.
Iemand nog ideeen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.