Peugeot 307: Welke remschijven 307?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Ik wil mijn remschijven met blokken achter vervangen. De klauwen zijn van Lucas, auto is van 2002, 1.6 16V Break. Nu zie ik dat er twee soorten zijn; schijven met en zonder lager. Wie kan me vertellen welke ik nodig heb?
Moeten er nog lossen ABS-ringen bij?

Blue Bug

Geplaatst door Blue Bug (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

Blue Bug

Remschijven zijn bij twijfel op chassisnummer te bestellen....

Gr. paul

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Heeft je remschijf een diameter van 249,0 mm dan is het een uitvoering MET lager. Is het er een met 246,7mm, dan is het zonder lager te vernieuwen.



Bij een schijf mèt lager zitten de ABS ringen erbij. Overigens zit er dan nog een verschil in de binnendiameter. 67,2mm òf 60,0 mm.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

99% is met lager
abs ring zit er inderdaad direct op
je zou kunnen kijken dit doe je door je wiel eraf te halen en dan te kijken of je de schijf van je naaf los kan halen. je zou dan 2x een torx schroef moeten zien zitten (in het deel waar de wielbouten zitten)
zie je hier niks dan is alles 1 geheel

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

2002 = losse schijven

Blue Bug (0), 10 jaar geleden

Het betroffen inderdaad losse schijven, zonder lagers en abs-ring. Nadat ik de auto opgekrikt had en het wiel verwijderd had, kon ik met een looplamp de achterkant van de schijf zien. Hier was geen abs-ring te zien, dus losse schijven. Nadat de remschijf er af was, was zichtbaar dat de abssensor werkt op het wiellager, kennelijk middels magnetisch veld zoals ook bij het voorwiellager.

Bedankt voor de reacties!!!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.