Fiat Punto: RPM meter slaat door

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 55 XS

Hallo,

Mijn auto doet vreemd, wanneer ik snelheid wil maken schiet de RPM meter in eens van 2 naar 4 zonder dat de auto echt sneller gaat. Heel langzaam gaat de snelheid omhoog, maar de RPM meter blijft steeds hetzelfde doen.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en ook eventueel hoeveel het gaat kosten?

Alvast bedankt!

Groet Marloes

Marloes2013

Geplaatst door Marloes2013 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Koppeling versleten! Voor kosten zie hieronder

Marloes2013 (0), 10 jaar geleden

Beste Ralf,

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik had zelf ook wat op internet gekeken en kwam vaak de transmission olie tegen als een eventuele oorzaak. De koppeling reageerd voor de rest namelijk prima.

Wat denkt u?

kaleido 1 (1345) PRO, 10 jaar geleden

Transmision oil , geldt denk ik voor een automaat.
Bij een schakelauto , werkt het anders , je zal in eerste instantie nog gewoon op kunnen trekken , maar op het moment dat je vermogen vraagt , vaak in een hogere versnelling, zal de koppeling het niet meer houden en gaan slippen .
Toeren snel omhoog en de snelheid komt er heel traag achteraan.
Als ik de klacht zo lees , vrees ik dat Ralf er niet zover naast zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.