Fiat Punto: Verlichtingsproblemen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Als ik de verlichting van mijn Punto aanzet dan zie in op mijn dashboard niets gaan branden en ook niet bij mijn aanjager of verwarming maar alleen aansteker lampje gaat branden!
Verlichting doet het buiten wel gewoon goed dus heb ik de volgende vragen.
1) moet er een lampje gaan branden op het dashboard en als dat zo is kan ik het lampje dan eenvoudig vervangen en hoe dan?
2) de lampjes in het middenconsole zoals aanjager/verwarming zijn deze lampjes makkelijk te vervangen en hoe dan?

Ruud Renault

Geplaatst door Ruud Renault (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

peter55 (0), 10 jaar geleden

Deze lampjes gaan snel kapot en zijn makkelijk te vervangen.
Dashboard via de 2 inbusschroeven links en rechts van de klokken. Voorzichtig het dashboard naar voren duwen vanaf de achterzijde.
Lampjes zitten in witte en rode kunstof houdertjes die met een halve slag losgaan.
Het verwarmingsconsole als volgt:
Middelste knop eraf trekken. Hier zie je een inbus zitten, losschroeven + 2 inbus bovenin het paneel boven de linker en rechter knop.
Paneel eraf halen, lampjes zijn niet te missen.

Ruud Renault (0), 10 jaar geleden

Hoi Peter bedankt voor je antwoord zodra ik tijd heb ga ik gelijk even kijken want ik neem toch aan dat als je licht aanstaat dat er een lampje moet gaan branden op je dashboard?

Ruud Renault (0), 10 jaar geleden

Gisteren 4 lampjes vervangen dus nog bedankt voor alle informatie dat maakt het vervangen van lampjes een stuk gemakkelijker.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.