Fiat Punto: Airco Grande Punto 1.9JTD werkt niet..

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9JTD 130pk

Beste techneuten,


ik heb een Grande Punto van 2006 waarvan de airco niet wil werken.
Hij is met voorschade gekocht, daarna zijn condensor/droger en koelvinnen voor nieuwe (originele) delen vervangen.
Systeem is afgeperst en gevuld met 500 gram koudemiddel (en fluor, geen lekken).

Vanaf die tijd werkt de airco al niet, zekeringen gecontroleerd alles goed. Uitgelezen: Drukschakelaar defect.
Deze vervangen voor een nieuwe, wederom origineel Denso.
Storingen gewist, komt ook niet weer terug.

Als ik de airco inschakel gaat de motor iets anders lopen, het compressorrelais tikt en er staat 12 volt op de compressorzekering.
Ik kan niet zien of de compressor zelf inschakeld, het is er 1 zonder magneetkoppeling (clutchless)
Echter schakelen er geen koelvinnen in.
Deze kan ik met diagnoseapparatuur aansturen, alle 2 doen ze het en in alle snelheden.

Wie o wie kent dit probleem, of kan me vertellen waar ik moet zoeken??

Moroder

Geplaatst door Moroder (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Pascal Limpens (0) PRO, 10 jaar geleden

pomp laten testen op inwendige schade.
indien het systeem gedraaid heeft met te weinig of
geen koudemiddel zal je pomp inwendig beschadigd zijn.
dit is te testen met een speciaal kastje.

Moroder (0), 10 jaar geleden

Opgelost, de bodemplaat verwijderd en naar de stekkeraansluiting gekeken. Bleek dat de stekker van+sensor op de compressor iets beschadigd waren. Hierdoor was er geen goed contact. Stekker vernieuwd en hij doet het!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.