Citroën Ax: Auto valt spontaan uit tijdens rijden.

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4 cilinder

Tijdens het rijden valt de auto in eens uit. Vervolgens als je hem start dan is er niks meer aan de hand. Het is vooral in het begin als je weg wilt rijden. Het is net of hij geen bezine krijgt.
Daar is nu ook bijgekomen dat de auto nu helemaal niet meer doet. Hij krijgt geen bezine.
Brandstofpomp is niet kapot (daar is naar gegeken), maar bij de injector krijgt hij geen bezine.
Nu dachten ze dat de injector kapot was, maar dat is ook niet het geval.
Iemand idee wat het wel kan zijn????

daphne89

Geplaatst door daphne89 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën AX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (25) PRO, 11 jaar geleden

ik heb het bij mijn wagen ook gehad toen was de bdp sensor de oorzaak als deze het signaal van rondgaan van de moror niet door geeft dan spuit hij geen benzine in.
en ze gaan zeker wel eens stuk.

groetjes jan.

daphne89 (0), 11 jaar geleden

Hoi Jan,

Mijn broer heeft gekeken maar nu blijkt de stekker er helemaal niet op te zitten bij de bdp sensor. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er iets mee gedaan. Al heb ik hem wel via de garage. Hij vind ook knap dat ik er 3 jaar mee heb rond kunnen rijden.
Waarschijnlijk is dat wel het probleem

jan T (25) PRO, 11 jaar geleden

nou dan denk ik eerder dat jij een systeem hebt waar de sensor niet nodig bij is.
dan zul je moeten kijken of de benzine pomp wel aan gestuurd wordt.
daar zit een relias tussen die door de regel unit aangestuurd wordt.
zou kunnen dat daar de fout zit.

groetjes jan.

bieuwke (0) PRO, 11 jaar geleden

Na mijn weten heeft een ax van 1991 helemaal geen bdp sensor.Wat jij gevonden hebt hoort nergens op aangesloten te zijn.Deze stekker wordt aangesloten door de dealer als hij iets wil kunnen controleren met een uitleesapparaat.Ik heb dit euvel 1 keer meegemaakt,en toen was het een klevende injector.Reinigen of vervangen door een andere injector.Succes!P.S. Als het zwarte kastje tegen de zijkant van de ontsteking kapot is [wat ook nogal eens voorkomt] krijg je hetzelfde probleem,dus dit kan het ook nog zijn!

daphne89 (0), 11 jaar geleden

Klopt dat er geen sensor in zit.
Kameraad van mijn broer heeft er aardig verstand van en die heeft me dat uitgelegd.
De pomp doet het wel, hij vonkt ook.
Waar we van de week naar gaan kijken is de bougies waar die inkomt (die schoonmaken), de filtertje bij de injector schoonmaken en vacuum system nakijken, hij dacht dat daar misschien ook nog wel in kon zitten als hij zo naar de slangen keek.
De injector wordt ook nog weer nagekeken.
Kijken of dit allemaal gaat werken.....

bieuwke (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je toch de vacuumslangetjes gaat nakijken zuig dan meteen even aan het slangetje van de vacuumdoos van de ontsteking.Als je hem niet vast kunt zuigen is ie kapot,wat als probleem geeft dat het benzinemengsel veel te rijk wordt omdat het vacuum in het inlaatspruitstuk hierdoor ontregeld wordt.Om te controleren of de injector blijft plakken is simpel te controleren.Slang van carburateur naar luchtfilter eraf,iemand laten starten,en zelf kijken in het gat van de carburateur [waar in het midden de injector zit] of er benzine wordt ingespoten.Succes!! Mijn ervaring is dat het bijna nooit in de bougies zit!!

daphne89 (0), 10 jaar geleden

Na lang zoekwerk bleek het de brandstofrelais te zijn. Ook kreeg hij waarschijnlijk teveel carterontluchting en paar slangetjes waren preuts dus ook maar gelijk vervangen. De relais is vervangen hij doet het tot nu toe weer goed.
Bedankt voor jullie mederwerking!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën AX of stel zelf een nieuwe vraag.