Fiat Punto: Koppeling blijft zwaar gaan en laat aangrijpen na revisie

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

Omdat mijn koppeling al geruime tijd laat aan bleef grijpen heb ik besloten om er een nieuwe koppelingskit onder te laten zetten. De eerste week hierna reed hij perfect: lekker licht, soepel en greep vroeg aan.

Na een week verdween dit langzaam en ben ik nu weer terug bij af. De koppeling grijpt weer laat aan en gaat relatief zwaar. Nu lees ik verschillende dingen op internet en ik kom er niet meer helemaal uit. Daarom graag jullie ideeën of ervaringen. De volgende punten heb ik kunnen vinden:

- ontluchting koppeling
- olie vervangen
- hoofdcilinder koppeling
- hulpcilinder koppeling
- de bak?
- of grijpt een punto 1.2 16v altijd laat en zwaar aan?

Iemand een idee?

stekkel

Geplaatst door stekkel (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

tommy550 (0), 10 jaar geleden

stekkel:
wat bedoel je met:

de volgende punten heb ik kunnen vinden:

- ontluchting koppeling
- olie vervangen
- hoofdcilinder koppeling
- hulpcilinder koppeling
- de bak?
- of grijpt een punto 1.2 16v altijd laat en zwaar aan?

zijn deze onderdelen vervangen?

heb je al deze onderdelen gecontroleerd alvorens de koppleing te vervangen.
meestal is de hulpkopelingscilinder die op de bak zit de oorzaak door lekkage maar
het kan ook de hoofdkoppeling zijn die op je koppelingspedaal zit.
controleer de vloermat bij de koppelingspedaal,misschien dat daar nat is van de vloeistof.
dan weet je meer
suc6.tommy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.