Peugeot 307: 307 1.6 benzine start niet, motor gaat niet rond aanduwen = star

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 110PK

307 1.6 benzine start niet, motor gaat niet rond <> aanduwen = starten
Tijdens starten hoor je binnen in de auto een lichte klik van een klein relais (deze (zou moeten) bekrachtigd waarschijnlijk het startrelais)
Tijdens het starten hoor je het startrelais op de startmotor NIET klikken.
Er komt GEEN 12V op het startrelais tijdens starten > gemeten met een voltmeter.
D.m.v. het zetten van een lus 12V op het startrelais te zetten gaat de motor wel rond.

Iemand enig idee ?
-Zekering, welke ?
-Contactslot ?
-Bedrading waar kan ik zoeken ?

Alvast bedankt.

hlaan

Geplaatst door hlaan (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hlaan (0), 10 jaar geleden

Oplossing gevonden;

Zekering F8 in de zekeringkast onder de motorkap bleek defect (rechts onderin op de foto van de zekeringenkast).
Zekeringen had ik in 1e instantie niet aan gedacht omdat echt alles in de auto verder werkte.
Ik heb de zekeringkast ook nog voorzichtig uit de behuizing gelift en eronder gekeken maar alles is daar brandschoon en kurkdroog.
De werkelijke oorzaak blijft onbekend....
Nu maar hopen dat het hierbij blijft het is een 20A zekering dus moet wel een volle sluiting geweest zijn, in ieder geval maar een paar extra zekeringen inslaan.

306 cabrio (0) PRO, 10 jaar geleden

Oorzaak zit waarschijnlijk in de startmotor, deze gaat dan inwendig zwaar. Als deze zekering eruit blijft gaan moet je de startmotor vervangen.

hlaan (0), 10 jaar geleden

En ja hoor afgelopen week had de vrouw weer een auto die niet starten wilde, met veel "geluk" gebeurde dit thuis voor de deur.
Deze ronde was de zekering nog heel, bij het starten hoorde je duidelijk het startrelais klikken maar de startmotor ging niet rond.

Dus zoals ik al bij velen had gelezen en waarvoor ik hoopte verlost van te blijven is dus toch een gereviseerde startmotor geplaatst.

GrT,
Huub

ThePower (0) PRO, 9 jaar geleden

Bedankt voor de oplossing heb momenteel hetzelfde probleem ook zekering defect


Gr
Niek

hlaan (0), 6 jaar geleden

Opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.