Fiat Cinquecento: fiat cinquecento gaat wel rond maar vonkt niet

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine

hallo allemaal,

ik heb iets heel raars, ik heb 2 fiat cinquecento s, een van 1995 en een van 1998.
vorige week start de oudste van de 2 niet meer en nadat ik gekeken had constateerde ik dat hij wel rond ging maar niet meer vonkte.
nu een week later doet de cinqo van 1998 het spontaan ook niet meer en heeft hetzelfde euvel.
ik had nog een ecu liggen maar weet niet of deze een sleutelcode heeft.

heeft iemand dit al eerder gehad en wat kan het euvel zijn, ze zijn beide lopend weggezet en binnen een dag staan doen ze het niet meer.

ik hoop dat iemand een oplossing heeft

alvast bedank
frank

aquakoi

Geplaatst door aquakoi (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

moderator (0) PRO, 10 jaar geleden

Denk niet dat je meteen aan ecu's moet denken. Kijk eerst eens of er geen stekkers los liggen e.d. Verder zal het niet de 1e keer zijn dat een steenmarter de boel verziekt door kabels door te bijten.........

aquakoi (0), 10 jaar geleden

er zijn geen kabels door en stekkers heb ik al allemaal gecontroleerd.
zou het de bdp sensor kunnen zijn, het injectorlampje gaat aan als ik hem op contact zet maar gaat niet meer uit, ook niet als ik hem start.
ik heb de relais en de zekeringen al vervangen maar dat helpt niet.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Kijk eens of de bdp sensor niet stuk is

thei11316 (0), 10 jaar geleden

En de bobines geven ook vaak plotseling de geest

Garage_LUX (0) PRO, 10 jaar geleden

controleer ook de stekker van de ECU hier komt nog weleens water in waardoor er een van de contacten weg roest

aquakoi (0), 10 jaar geleden

dat had ik ook al gecontroleerd, ik heb nog een ecu liggen, de had ik al eens geprobeerd maar dat werkt ook niet

Kelvin1 (0) PRO, 10 jaar geleden

ik heb het zelft probleem!
ik heb dan een sporting 1.1
hoor je wel je brandstof pomp lopen?
naast je ecu zit een witten blok brandstof relais en onsteking relairs of hij zit onder je ecu
als die niet werkt dan vonkt hij ook niet
controleer al je massa punten dat zijn er 5! nr:1 onder je koelvloeistof potje nr:2 onder je accu nr:3 bij je ecu nr:4 bij je linker koplamp nr:5 bij je linker achterlicht en die van jou linker achter licht is van jou brandstofpomp laat even weten of dat allemaal goed is of je een oplossing heb gevonden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.